hej jag tog o penslade på direkt på möglet men man kan säkert borsta bort det först oxå,sen lät jag det verka 1 eller 2 dygn o sen borsta bort det ör att sedan köra med avfuktare typ en vecka,för min del berodde det på att jag hade tilläggsisolerat på vinden med 30 cm,så efter detta åkte skiten ut,så nu har jag bara spån o inga problem,det har gått 3 år sedan dess,bättre att ha ett friskt hus,jag eldar med ved så det kostar mig inget större mer ändå.