Har för 2 år sedan rest ett uterum på trädäck och har nyligen upptäckt mögelskador på ovansidan trädäcket. Måste tyvärr erkänna att vi har nog slarvat med ventilationen i uterummet speciellt under vinterhalvåren, men min fråga gäller hur jag skall gå tillväga för att få bort skadan. Kan mögeln ha angripit även undersidan av däcket?
Hur gör jag isf. för att bli kvitt den, utan att behöva ta upp plankan.
Tacksam för hjälp/Robin.