Hej, jag har stött på ett stort problem och är nu orolig över hur jag ska lösa det. Jag håller på att bygga en ny huskropp i 2 våningar. Nu har jag fått svartmögel på stommen som är uppsatt. Har varit en riktigt blöt vinter. Stommen är uppe och klar och utsidan är täckt med utomhusgips. Jag vill sanera stommen så gott det går men kommer inte komma åt överallt. Men det mesta kommer jag åt inifrån. Hur illa är det att ha detta möglet i stommen och hur kommer det att påverka framtiden. Det är inte jätte mycket. men det är fläckvis på ganska många ställen. Kommer mögelsporer ta sej in och påverka inomhus klimatet? Allergimässigt eller hälsomässigt tänker jag. Jag vill behandla det så gott jag kan och sen hoppas jag på att den processen stannar av när det är torrt och klart. Kommer mögel jag inte behandlar försvinna med tiden om det ej får fart igen? Första ämnet jag postar så hoppas jag har gjort rätt. MVH Jonas

Här på sajten finns två trådar med lösningar på ditt problem, kolla dem och återkom sedan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.