Hej,

Vi har precis byggt ut vårt hus. Huset är från 1950 och är byggt i sten. Utbyggnaden gjordes i höstas, och våra byggare la takpapp på träet. Vi beslutade oss för att slutföra taket - med läkt och takpannor - nu till våren. När vi nu skulle börja fästa läkt upptäcker vi mögel på virket under takpappen! Det visar sig att våra byggare inte har limmat takpappen och att fukt därför kommit in i skarvarna under vintern. Hur bör vi behandla detta? Måste vi byta ut hela takvirket, eller kan vi behandla träet på något vis innan vi slutför takarbetet?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.