Det vita i källaren löstes upp alltså inte mögel där iaf.

Vi har kontrakt sbh men vi tänkte inte på att kolla det gammal köket på övervåningen :(

S
det är tråkigt att ni ska drabbas. ni skall ju ha ett fint hus och tänka på barnet istället för att oroa er för huset.

E87 skrev:
Som sagt visste inte att det var mögel från början men frågar ju er nu.
Att döma av meningen ".... ifall ni tror det är farligt..." var det svårt att utläsa att du redan förstått att det är farligt. Därav mitt svar. Ni borde erbjudas någon form av evakueringsboende per omgående. I synnerhet barn är extremt känsliga.

En sak till: Källaren är inte inredd på något vis, eller försedd med uppreglade väggar? Den förefaller ju minst sagt fuktig, därav min fråga.

Vi letar nytt boende förstår ju nu att det kan vara farligt men vi har även höns och ankor så vi måste försöka bli av med dom och hitta ett annat boende allt känns så rörigt :( nu har vi ändå 13 höns och 13 kycklingar och 7 ankor och det är lite fel säsong att sälja dom nu. Men ja vi får försöka jag älskar att bo på landet men inte i ett mögligt hus gör allt för våran son.

Nä källaren är inte inredd vi har en vedpanna i ett rum och 3 tvättmaskiner i ett varav en fungerar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.