Hej Alla på byggahus.
Brukar hitta kunniga människor och intressant läsning här så jag vänder mig till er med en fråga.
Det gäller vår källare.
Rev en vägg som var felkonstruerad och hittade detta bakom. Vi ska inte smälla dit någon ny vägg utan den befintliga väggen ska vara som den är och bara upp med hyllplan mm för att förvara kläder, lådor mm. Är det bara ytmögel som går att tvätta bort? Testade med en våtservet och det mesta går bort. Finns det något bra medel att använda för att riktigt bli kvitt det?
Vi ska dränera om grunden nästa år eftersom det inte är gjort sedan huset byggdes.
Mvh Lingon
Brukar hitta kunniga människor och intressant läsning här så jag vänder mig till er med en fråga.
Det gäller vår källare.
Rev en vägg som var felkonstruerad och hittade detta bakom. Vi ska inte smälla dit någon ny vägg utan den befintliga väggen ska vara som den är och bara upp med hyllplan mm för att förvara kläder, lådor mm. Är det bara ytmögel som går att tvätta bort? Testade med en våtservet och det mesta går bort. Finns det något bra medel att använda för att riktigt bli kvitt det?
Vi ska dränera om grunden nästa år eftersom det inte är gjort sedan huset byggdes.
Mvh Lingon
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen med ett tips? 
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 191 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 191 inlägg
Tills det är omdränerat är det nog bra om det finns cirkulerande luft vid väggen så att den får en chans att torka upp. Jag skulle inte vilja ha kläder i den källaren innan jag vet säkert att det inte kommer att bli nytt mögel där.
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
Fast den där lilla ansamlingen är inget som påverkar nåt i övrigt. Det är fuktigt och lite stillastående luft under trappen och det orsakar påväxt där. Tvätta bort och se om det återkommer bara.
Kläder och annat blir inte besudlade av mögel bara för det där. Det är bara skrämselpropaganda.
Kläder och annat blir inte besudlade av mögel bara för det där. Det är bara skrämselpropaganda.
Klicka här för att svara