Tjena,

Fick ganska mycket gröna tomater kvar i år när det slutat växa så vi hittade ett recept syrade gröna tomater. Har en sån special glasburk med ett litet vattenlås i locket som är gjord för just detta, typ surkål etc.
Men nu har det gått 2 veckor och ska vara klart, det ser dock ut som om vi fått lite mögel längst upp, nån som vet om detta är ofarligt eller är det bara att hyva hela burken?

edit: Kan tillägga att det luktar "fräscht"

Närbild på möjligt mögellager ovanpå ett fermenteringsprojekt med surade gröna tomater i glasburk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Glasburk med syrade gröna tomater och synligt mögel på ytan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Glasburk med gröna tomater och synligt mögel på ytan, använd för surkål och liknande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mögelpåväxt på syrade gröna tomater som ligger på en sked.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.