Hej,
Jag har en dusch som renoverades för cirka 1,5 år sedan. Jag har nyligen upptäckt svartmögel (?) som smugit sig upp längs fogen. Det ska sägas att jag har slarvat med att torka ur duschen efter användning.
Jag har testat att spraya på Mögelbort och både låtit det verka i 5 minuter och sedan spolat av enligt instruktionerna på flaskan. Jag har även låtit det verka i flera timmar. Dessutom har jag provat att blanda klorin med vatten, applicerat det och låtit det verka.
Det blir ingen skillnad oavsett metod.
Finns det något mer jag kan prova? Är det aktiv mögeltillväxt eller endast missfärgad fog nu?
Tack!
Jag har en dusch som renoverades för cirka 1,5 år sedan. Jag har nyligen upptäckt svartmögel (?) som smugit sig upp längs fogen. Det ska sägas att jag har slarvat med att torka ur duschen efter användning.
Jag har testat att spraya på Mögelbort och både låtit det verka i 5 minuter och sedan spolat av enligt instruktionerna på flaskan. Jag har även låtit det verka i flera timmar. Dessutom har jag provat att blanda klorin med vatten, applicerat det och låtit det verka.
Det blir ingen skillnad oavsett metod.
Finns det något mer jag kan prova? Är det aktiv mögeltillväxt eller endast missfärgad fog nu?
Tack!
Produkter som diskuteras: "fogborstar"
Fogborste Maria
Rengör kakelfogar och andra trånga utrymmen
149 kr inkl moms
Läs mer
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Möglet är med all säkerhet dött efter någon av behandlingarna, liksom av vanligt allrengöringsmedel. Men färgförändringarna i fogen är kvar ändå, dock brukar de blekas av klorin. Är du säker på att de svarta prickarna inte är gropar i fogen?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden