Hej,
Jag har ett kallförråd som är byggt direkt på marken. Underlaget i förrådet är singel/grus. Väggarna tryckimpregnerat trä, tak av plåt med plast på undersidan. Det är hål ut i nederkant mellan underlaget och panelen och i överkant mellan vägg och tak.
Alla tyg/träsaker möglar där. Panelen är dock inte möglig. Finns det nåt sätt att få bort att sakerna där möglar? Obs inte jag som byggt och jag hyr bara så helst inte alltför stora projekt mvh Banya203

B Banya203 skrev:
Hej,
Jag har ett kallförråd som är byggt direkt på marken. Underlaget i förrådet är singel/grus. Väggarna tryckimpregnerat trä, tak av plåt med plast på undersidan. Det är hål ut i nederkant mellan underlaget och panelen och i överkant mellan vägg och tak.
Alla tyg/träsaker möglar där. Panelen är dock inte möglig. Finns det nåt sätt att få bort att sakerna där möglar? Obs inte jag som byggt och jag hyr bara så helst inte alltför stora projekt mvh Banya203
Nej, det finns inte något sätt att förhindra det. Problemet är att luftfuktigheten där inne blir samma som ute, vilket snittar över 90% under senhöst/vinter i Sverige. Är det kallt och minusgrader så kan inget mögel växa dock. Tyvärr har det varit ont om minusgrader i södra halvan av Sverige denna vinter.

• Gilla
Banya203
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.