Flyttade nyligen in i ett radhus.
Badrummet är/var inte super nice och man fick byta badrumskåpet pga att det var helt fuktskadat. Är även mögel i silikonfogarna mellan väggarna. Var även lite mellan kaklet osv men det värsta fick jag bort. I silikonet sitter de som berget. Antar att man får byta det men nu till frågan. På ett ställe (se bild) är det mörkt i fogarna. Om man zoomar ser man. Och när det är blött ser det svart ut. Vad är detta? Det är ju inte mögelprickar som de andra var? Är detta också mögel men som kommer bakifrån eller trängt in i fogen? Eller är det mögel man försökt bleka eller vad kan det vara? Skrubbat som en idiot med olika grejer..
(detta är en hyresrätt och enligt dom är det ingen fara) Har även knackat och haft mig och allt verkar sitta fast iaf. Bör man vara orolig?

• Vit kakelvägg med mörka fläckar i fogarna som indikerar möjlig fuktskada eller mögel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Svårt att säga från en bild men om det är i duschen så kan det vara tvål/shampoo/hudavlagringar.
Sånt går oftast att få bort genom att skrubba som en dåre.

Skulle också kunna va så att det alltid sett ut för att den som fogade blandade fogen dåligt o där med så finns det mer pigment bitvis.

Dock bara gissningar från min sida.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.