1 819 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Mögel efter fuktskada?
Vi fick en vattenskada i köket för exakt 3 veckor sedan.. Det uppstod en spricka i ett grenrör i stammen (inuti väggen) och vattnet läckte därigenom.. Nu har det börjat lukta illa, unket, under våra köksskåp.. Kan det vara mögel? (Skadan är anmäld till både vårat fb och även föreningens fb, och vi väntar på att något ska göras för att åtgärda problemet.. Nämnas bör även att snickarfirman som är ansvariga för skadan vägrar hjälpa oss)...
Vi är lite oroliga för hur mikroorgansimer i träkonstruktionen skulle kunna påverka oss i våran boendemiljö, speciellt då jag har allergisk rinit..
Vi är lite oroliga för hur mikroorgansimer i träkonstruktionen skulle kunna påverka oss i våran boendemiljö, speciellt då jag har allergisk rinit..
Har dom inte rivit upp väggar ock bjälklag för att se skadans omfattning och satt in avfuktare??
Min erfarenhet är att försäkringsbolagen brukar se till att det görs väldigt snabbt för att minimera skadan.
Återuppbyggnaden kan sedan dröja lite eftersom man vill veta att konstruktionerna har torkat ordentligt.
/Patrik
Min erfarenhet är att försäkringsbolagen brukar se till att det görs väldigt snabbt för att minimera skadan.
Återuppbyggnaden kan sedan dröja lite eftersom man vill veta att konstruktionerna har torkat ordentligt.
/Patrik
Det hade tydligen blivit missförstånd mellan föreningen och snickarfirman.. Föreningen trodde att firman skulle kontakta Vått & Torrt och firman trodde i sin tur att vår förening skulle göra detsamma.. Typiskt.. De (Vått & Torrt) har varit här en gång, och ska komma igen på torsdag och mäta mer nogrannt.. Men vad jag förstod när jag senast var i kontakt med v & t var att det var brådskande att bryta upp golv och annat, annars var det risk för mögel.. Det var ju avloppsstammen som sprack och det är ju inte rent vatten som läckt ut precis.. Gammal mjölk, läsk, matbitar m.m....Lär lukta fräscht när de brytet upp golvet sedan.. Tror ni Vått & Torrt även gör någon slags mögelutredning, eller görs det endast vid tydlig mögeltillväxt?
Klicka här för att svara