Rivit två tak innertak, badrum, samt rummet intill. Rummet intill ser bra ut, men mögel i badrumstak, från kallvinden ser båda rummen ok ut, samma brädor men dom har klarat sig bättre från vindssidan. Så jag antar att problemet kommer från badrummet med dålig ventilation, inte vinden. Min fråga: Eftersom rummet intill inte är påverkat i taket, kan man räkna med att övriga rum intill inte behöver rivas??? Även under väggar i badrummet ser det fint ut. Bara taket som är påvekat
Kapade takbrädorna intill nästa rum, såg friskt ut, Nu ska det byggas upp igen, men hur gör man på bästa sätt, har fått för mig att man inte ska bygga diffusionstätt i gamla hus, är en blandning av spån och Gullfiber direkt på planken. Men det gäller kanske inte i badrummet?
Redigerat:
Klicka här för att svara

