1 293 läst ·
9 svar
1k läst
9 svar
Modulerbart garage/verkstadssystem
Byggveteran
· Skärgården
· 31 inlägg
Jag håller på att inreda mitt garage hemma och tittar på verktygsvagnar och verktygstavlor med hål såna där. Någon med bra erfarenhet av ett fungerande system, med grejor som passar i varandra?
Varit på Biltema och Jula och tittat på deras billigaste skåp men de drag-lådorna är lite för rangliga och plåten känns lite väl tunn. Deras bättre grejor ser ok ut dock.
Är deras häng-system på krokar och hyllor osv något att ha eller finns det något bra märke som har hängkrokar till allt som passar i en sån tavla?
Varit på Biltema och Jula och tittat på deras billigaste skåp men de drag-lådorna är lite för rangliga och plåten känns lite väl tunn. Deras bättre grejor ser ok ut dock.
Är deras häng-system på krokar och hyllor osv något att ha eller finns det något bra märke som har hängkrokar till allt som passar i en sån tavla?
Jag tycker de tavlorna med fyrkanthål (cc 38 mm) är smidigast. Där kan du hänga krokar och möblera om och dona tills du blir nöjd för att sedan låsa dom i läge med en liten låsskruv. Krokar för fyrkanthål från olika fabrikat passar i regel på alla tavlor med fyrkanthål.
Byggveteran
· Skärgården
· 31 inlägg
Vilka fabrikat är ni nöjdast med?
Medlem
· Stockholm
· 4 630 inlägg
VARNING för fyrkantshål, de finns i 4 varianter, och är glesa mellan hålen så de inte går att fylla tavlan ordentligt.T T.Gustafsson skrev:
Det finns många leverantörer av andra tavlor, men empiriskt provande ger att ALC Konsult är de bästa.
Dyra verktyg kräver kvalitetstavlor, jag har de på jobbet och jag har de hemma.
Gula tavlor tycker jag lyser upp min tillvaro bäst.
De går också att packa rejält tätt för att optimera tavlan och få dit så mycket verktyg som möjligt.
Köp dyrt och gråt 1 gång.
Lycka till /W
Byggveteran
· Skärgården
· 31 inlägg
Får se om jag hittar den någonstans och kan känna pån. Tyvärr så är vårt Clas här ute väldigt dåligt sortiment på verktygsfronten. Säger att de inte har någon vagn inne på deras hemsida hos oss heller. Men tack för tipset!P Prodigys skrev:
https://www.clasohlson.com/se/Verktygsskåp-Cocraft/p/40-7818-1 denna är det specifiktK KraftKarlsson skrev:
Byggveteran
· Skärgården
· 31 inlägg
Klicka här för att svara