hejsan, jag har ett garage på ca. 50 m2 med en övervåning på lika många m2. Problemet är att tvärbjälkarna (heter de så?) på takstolarna sitter på 1.7 metershöjd vilket gör att man slår i huvudet när man glömmer bort dess höjd.
Vilket resulterar i hjärnskador med ännu mer glömska som fäljd... =)
Skämt åsido, frågan är som följer; går det att flytta upp tvärbjälkarna på takstolarna 10-20 centimeter utan att funktionen på dem blir sämre? Eller rent av försvinner?
Tanken är att så småningom isolera hela loftet på garaget och använda det som gästrum.
Hoppas att bifogade bilder kan hjälpa till med bedömningen.
Vilket resulterar i hjärnskador med ännu mer glömska som fäljd... =)
Skämt åsido, frågan är som följer; går det att flytta upp tvärbjälkarna på takstolarna 10-20 centimeter utan att funktionen på dem blir sämre? Eller rent av försvinner?
Tanken är att så småningom isolera hela loftet på garaget och använda det som gästrum.
Hoppas att bifogade bilder kan hjälpa till med bedömningen.
Kom igen
Någon borde kunna hjälpa johanjakob med detta.
Visst kan man väl växla av lodrätt i sidorna på "rummet" istället för vågrätt som de nuvarande bjälkarna sitter?
Eller takstolarna kanske är så pass grova att man inte behöver växla av alls?
Visst kan man väl växla av lodrätt i sidorna på "rummet" istället för vågrätt som de nuvarande bjälkarna sitter?
Eller takstolarna kanske är så pass grova att man inte behöver växla av alls?
Jag är inne varje dag och kollar detta, men ingen som svarar... =(
Jaja, det är bara att fortsätta vänta och hoppas...
Jaja, det är bara att fortsätta vänta och hoppas...
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 915 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 915 inlägg
tack för bilderna, jag ska höra med någon snickare som får komma och kolla om det går att göra som du gjort...
Klicka här för att svara