Hej jag har en iphone 14 via jobbet. Den har ett vanligt simkort. Kan jag köpa en klocka som jag också kan ringa, smsa på osv genom att skaffa ytterliggare ett digitalt simkort med samma mobilnummer som jag har i mobilen?
Dvs inte behöva ha mobilen med mig utan enbart klockan?
Mvh
 
R Rolle85 skrev:
Hej jag har en iphone 14 via jobbet. Den har ett vanligt simkort. Kan jag köpa en klocka som jag också kan ringa, smsa på osv genom att skaffa ytterliggare ett digitalt simkort med samma mobilnummer som jag har i mobilen?
Dvs inte behöva ha mobilen med mig utan enbart klockan?
Mvh
Ja/nej.
Det går utmärkt att skaffa ett eSim till en Apple Watch (versionen med stöd för det) och använda den på det viset. det nya eSim-kortet kommer formellt inte ha samma telefonnummer, men det länkas i mobilen så att du just kan göra det du vill, ta dina samtal även om du inte har mobilen med dig.
 
Är de bara i- watch som stödjer e-sim?
 
Det är också en fråga om vilken operatör man har. Min arbetsgivare har exempelvis med klinisk precision valt operatörer som inte har stöd för e-sim på Apple watch på sina företagsabonnemang de senaste fem åren.

De (eller någon av dem, det har varit två olika) har alltså stöd för e-sim i övrigt, och för privatkunder.

Det är en irriterande jävla djungel med andra ord.
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Jag har Telenor.
 
R Rolle85 skrev:
Är de bara i- watch som stödjer e-sim?
Det finns diverse smart-klockor med e-sim, men om du vill ha en som fungerar bra tillsammans med ditt abonnemang som du kör på din iPhone bör du nog välja Apple Watch.
R Rolle85 skrev:
Jag har Telenor.
https://www.telenor.se/handla/tjanster/mobiluppkoppling-klocka/
 
Okej och om man inte har ett extra e-sim, kommer telefonen spegla det som finns på telefonen via blåtand på ca 10m?
 
R Rolle85 skrev:
Okej och om man inte har ett extra e-sim, kommer telefonen spegla det som finns på telefonen via blåtand på ca 10m?
Ja. Ungefär så. De brukar också kunna kommunicera via wifi.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Aha tack!
 
R Rolle85 skrev:
Okej och om man inte har ett extra e-sim, kommer telefonen spegla det som finns på telefonen via blåtand på ca 10m?
Japp, och har du wifi så fungerar det på samma vis som via e-sim. Dvs du kan i praktiken lämna telefonen hemma, gå till jobbet och ansluta till det wifi'et och ta dina samtal på klockan.
 
Jasså såpass, thx
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.