Tänkte spontant "fan vad rätt"!

Sen läste jag artikeln och tänkte "fan vad komplicerat...".

Är ju väldigt enkelt att sympatisera med grannarna. Men ska man verkligen kasta ut föräldrarna till kriminella barn..?

Får följa processen!

P
NEJ UT!

mnils skrev:
NEJ UT!
Hur tänker du där?

wildeside
Är grovt kriminella skrivna på adressen så ska väll hyresvärden ha all rätt att säga upp ett hyreskontrakt så att grannarna får en lugnare och tryggare tillvaro.

• Gilla
H-Thomasson och 2 till
  • Laddar…
wildeside wildeside skrev:
Är grovt kriminella skrivna på adressen så ska väll hyresvärden ha all rätt att säga upp ett hyreskontrakt så att grannarna får en lugnare och tryggare tillvaro.
Att de "bara" är skrivna där, vore väl lite hårt som uppsägningsskäl?

Och fundera lite på vad gäller i följande fall:

Kriminell misbrukande son, bor ej hos sin gamla mamma, men besöker henne regelbundet, krossar lägenhetsdörren, rånar sin mamma, slår henne halvt ihjäl. Hamnar i fängesle ett par månader. Kommer ut lagom till att lägenhetsdörren blivit fullt återställd, mamman just kommer hem från sjukhuset.

Och allt upprepar sig, ca 3 ggr om året. Klart störande för grannarna...

Skall mamman vräkas då?
Mamman ifråga var styrelseledamot i bostadsrättsföreningen där jag var ordf. för ca 30 år sedan.

• Gilla
  • Ledsen
Nötegårdsgubben och 5 till
  • Laddar…
wildeside
H hempularen skrev:
Att de "bara" är skrivna där, vore väl lite hårt som uppsägningsskäl?

Och fundera lite på vad gäller i följande fall:

Kriminell misbrukande son, bor ej hos sin gamla mamma, men besöker henne regelbundet, krossar lägenhetsdörren, rånar sin mamma, slår henne halvt ihjäl. Hamnar i fängesle ett par månader. Kommer ut lagom till att lägenhetsdörren blivit fullt återställd, mamman just kommer hem från sjukhuset.

Och allt upprepar sig, ca 3 ggr om året. Klart störande för grannarna...

Skall mamman vräkas då?
Mamman ifråga var styrelseledamot i bostadsrättsföreningen där jag var ordf. för ca 30 år sedan.
Det är väl lite skillnad när den (missbrukande sonen) inte är skriven eller bor hos mamman, eller?
När dom är skrivna där kan iaf jag räkna ut vart dom som vill ha tag på personerna kommer att vända sig för att hitta dom.
Bara för föräldrarna be ungarna skriva sig någon annan stans, del för att grannarna ska få lugn och ro och för att det är olagligt att vara skriven på en adress där man inte bor.
Föräldrarna hjälper väl medvetet barnen att begå en brotslig handling eftersom barnen är skriva där dom inte bor.....

P
S sunqan skrev:
Hur tänker du där?
Vill de leka krig så kan de göra det i sina skithålsländer, skicka ut hela packet!

• Gilla
Bombus pratorum
  • Laddar…
mnils skrev:
Vill de leka krig så kan de göra det i sina skithålsländer, skicka ut hela packet!
Hur menar du att föräldrarna vill leka krig?

• Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
mnils skrev:
I allmänhet är nog buset födda i Sverige.

• Gilla
sunqan och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.