Brukar vara rätt bra på att googla fram prylar, men MK3 borr i diameter 15-20 mm verkar det ont om. Framförallt i Hss Co5, som jag söker. Någon som har en källa? Eller är det tvunget med reducerhylsa?

Tack, bra tips! Ser riktigt vettiga ut de där.
Lite kostsamma, ca 4 ggr mer än motsvarande HSS Co från Ruko med MK2. Men ser som sagt riktigt bra ut.
Vad har du för erfarenhet av borrning i stål med reducerhylsa, bra eller dåligt?

Alltgår Alltgår skrev:
Tack, bra tips! Ser riktigt vettiga ut de där.
Lite kostsamma, ca 4 ggr mer än motsvarande HSS Co från Ruko med MK2. Men ser som sagt riktigt bra ut.
Vad har du för erfarenhet av borrning i stål med reducerhylsa, bra eller dåligt?
Kan inte minnas att de två gamla verkstadsrävarna som jag hade som lärare på industriprogrammet nämnde något negativt med reduceringar... Det är ju en extra kona att ta hand om, men det klarar ju alla vuxna människor som har betalat för borr och kona med skattade pengar.... :)

• Gilla
Alltgår
  • Laddar…
Reducerhylsa är ett elände för den sitter alltid på fel borr och kiljagarn är försvunnen.

Jag suktar efter 133 borrar för de är korta och MK3 direkt, men jag har klarat mig i 30 år med reduceringshylsor.

Protte

Ok. Så en reducerhylsa per borr då. Fortfarande billigare :)

På min arbetsplats tar man av konan direkt efter jobb o lägger tillbaks borr o hylsa, och där ligger även kiljagare. Inga borr eller stål kvar i svarv, pelarborr eller fräs efter jobb. Funkar bra och är billigare o tar mindre plats än en reducerare pr borr.

• Gilla
Daniel_N och 1 till
  • Laddar…
Nu är arbetsstyrkan på mitt jobb bara en så här går det efter principen att det är just DEN borren man behöver nästa gång.......

Protte

prototypen prototypen skrev:
Nu är arbetsstyrkan på mitt jobb bara en så här går det efter principen att det är just DEN borren man behöver nästa gång.......

Protte
Vilket det alltid är-----5 minuter efter man lagt undan borren!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.