1 509 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
MK3 borr med mindr3 diameter?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Det finns borr från 13,5 mm och uppåt med MK3, serie 133
Wedevåg har korta borrar vilket är bra med en kort förborr.
http://www.wedevag.se/wp-content/uploads/2016/06/Wdv_Katalog2016_svensk_extra_low.pdf
sidan 54 och framåt
Protte
Wedevåg har korta borrar vilket är bra med en kort förborr.
http://www.wedevag.se/wp-content/uploads/2016/06/Wdv_Katalog2016_svensk_extra_low.pdf
sidan 54 och framåt
Protte
Tack, bra tips! Ser riktigt vettiga ut de där.
Lite kostsamma, ca 4 ggr mer än motsvarande HSS Co från Ruko med MK2. Men ser som sagt riktigt bra ut.
Vad har du för erfarenhet av borrning i stål med reducerhylsa, bra eller dåligt?
Lite kostsamma, ca 4 ggr mer än motsvarande HSS Co från Ruko med MK2. Men ser som sagt riktigt bra ut.
Vad har du för erfarenhet av borrning i stål med reducerhylsa, bra eller dåligt?
Allvetare
· Västra götaland
· 10 936 inlägg
Kan inte minnas att de två gamla verkstadsrävarna som jag hade som lärare på industriprogrammet nämnde något negativt med reduceringar... Det är ju en extra kona att ta hand om, men det klarar ju alla vuxna människor som har betalat för borr och kona med skattade pengar....Alltgår skrev:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Reducerhylsa är ett elände för den sitter alltid på fel borr och kiljagarn är försvunnen.
Jag suktar efter 133 borrar för de är korta och MK3 direkt, men jag har klarat mig i 30 år med reduceringshylsor.
Protte
Jag suktar efter 133 borrar för de är korta och MK3 direkt, men jag har klarat mig i 30 år med reduceringshylsor.
Protte
På min arbetsplats tar man av konan direkt efter jobb o lägger tillbaks borr o hylsa, och där ligger även kiljagare. Inga borr eller stål kvar i svarv, pelarborr eller fräs efter jobb. Funkar bra och är billigare o tar mindre plats än en reducerare pr borr.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Nu är arbetsstyrkan på mitt jobb bara en så här går det efter principen att det är just DEN borren man behöver nästa gång.......
Protte
Protte
Klicka här för att svara