Imponerande jobb :). Det blir riktigt bra det där :)

• Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
Avloppsrören och golvbrunn installerat idag. Imorgon kommer en rörmokare förbi och kollar på det innan jag börjar isolera och lägga golv. Det var praktiskt med monteringsramen när golvbrunnen skulle monteras. Blir enkelt sen med golvspånskivorna.
20150710_154055.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

MickeK skrev:
Ovan ser ni några av mina handritade ritningar som bifogades ansökan. De funkade för att få startbeskedet.😄
Inget kring konstruktion, dimensioner på takstolar och annat?

220 x45 i taket och golvet.

Inget om dimensioner på virket behövs på ritningarna om det var det du undrade. I övrigt om vilka dimensioner jag använt har jag skrivit om tidigare i tråden

• Gilla
stenolof
  • Laddar…
Spångolvet är på plats. Var tvungen att lägga in extra kottlingar i golvbjälklaget för att få de spårade skivorna stabila.
1436964498262.jpg
Skapa konto

• Gilla
brfbo
  • Laddar…
Med en handöverfräs fick jag göra spår så att slangen till golvvärmen börjar och slutar där shunten ska sitta. Det blir trångt där vatten värme och el kommer in. Där ska också en vv beredare sitta. Försöker tränga ihop allt på samma ställe så att det inte tar så mycket plats under lofttrappen där i det lilla "köket" 😉 också ska få plats.
20150715_192108.jpg
Skapa konto

• Gilla
Robert Kooijman och 2 till
  • Laddar…
J
Mycket bra dokumenterat och kul projekt! Ser dock inget undergolv? Eller hur har du gjort under spånet?

Trossbottenskivor i oljehärdad board. Och sen isolering och sen åldersbeständig plast med tejp i alla skarvar innan jag la på golvspånskivorna.

• Gilla
Niclas81
  • Laddar…
Isolerar taket med först 30mm cellplast som limmas mot läkten under sponten. (så att luftspalten blir bra) och sen 170mm isolering. Sen blir det 95 reglar på tvären under takstolarna och 95 mm isolering till.

20150806_193756.jpg
Skapa konto

• Gilla
Jotsat
  • Laddar…
Reglat upp väggarna till badrummet under loftet.

20150806_193805.jpg
Skapa konto

Nästan 300mm isolering totalt?Kommer bli passiv-Attefallhus deluxe :)

Vad för lim använder du när du limmar upp 30mm cellplast mot läkten?

Vattenbaserat lim avsett för cellplast bla. Köpt på Byggmax

Ja exakt. Välisolerat värre. Sen har ju 30mm cellplast mkt högre isolervärde än vanlig isolering.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.