Ett race med farsan idag, jag isolerade igår och vi hjälptes åt med plasten. i veckan skall dem sista isolerbitarna på och plastas så man kan köra på värme sen :)

Isolerat vindutrymme med plasttäckt tak och trästomme, isolermaterial och byggmaterial syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Upplyst friggebod på kvällen med snö runtomkring och en svensk flagga på sidan.
Skapa konto

• Gilla
andreas_ryden och 6 till
  • Laddar…
Det kliar i mina ögon.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Byggarbetsplats med otätat tak och glespanel, byggställning, isolering och verktyg synliga.
Skapa konto

Imorgon skall det handlas takgips och spikas upp resterande gles.

Nästa v så kommer KA ut och förmodligen får jag godkänt och sen slutbesked :)

• Gilla
saiter och 5 till
  • Laddar…
shomakie skrev:
Ett race med farsan idag, jag isolerade igår och vi hjälptes åt med plasten. i veckan skall dem sista isolerbitarna på och plastas så man kan köra på värme sen :)
Du kanske har skrivit det tidigare i trådstarten men jag minns inte isåfall, men vad ska du värma garaget med?

Luftluftvärmepump. Och kanske ett element på loftet ifall nån sover över mitt i bitande kyla.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Skippade hela gipsskivor pga svårigheten o få upp dem och slippa spackla varenda skarv.

Delvis färdigt tak med isolering och ouppspacklade gipsskivor, stegar och byggställning i rummet.
Skapa konto

• Gilla
Puttrix_73 och 5 till
  • Laddar…
S
jag satte också kortplank med samma motivering som du

• Gilla
shomakie
  • Laddar…
Snart julledig o mer tid för garaget. Men gör några timmar då o då mellan jobbet.

Renovering pågår i ett garage, gipstak under konstruktion med isolering synlig och stegar.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
Renoveringsprojekt som visar isolering och pågående installation av gipsskivor på en vind.
Skapa konto

Pågående gipsväggsinstallation i ett vindsrum med synliga reglar och arbetsställning.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Har nästan spacklat klart alla väggarna i delen där lyften och bilen ska vara så grundade den ena väggen. Även taket helt uppe och spacklat alla skruvskallar 3 ggr så avslipning imorgon sen på med färg.

Nästan färdigspacklade väggar och tak i garage, med stege och verktygslåda synliga.
Skapa konto

• Gilla
spånhyvel och 5 till
  • Laddar…
Sista dagen för 2016 avslutades med att måla klart ena halvan av taket och sen grundmålat väggarna i bildelen. Göra klart taket i veckan o sätta sista gipsen i galvarna..
Renoveringsarbete i rum med målat halvtak och grundmålade väggar, stege och byggställning synliga.
Skapa konto

Nymålat tak med diagonala linjer och stegar i ett pågående byggprojekt.
Skapa konto

• Gilla
corre och 6 till
  • Laddar…
shomakie skrev:
Sista dagen för 2016 avslutades med att måla klart ena halvan av taket och sen grundmålat väggarna i bildelen. Göra klart taket i veckan o sätta sista gipsen i galvarna..
[bild]

[bild]
Verkar bli sjukt bra. Ska bli intressant och se slutresultatet. Vad har du för takhöjd i garagedelen?

smart det med kortplank, eller vad det kallas. men blir det inte sämre brandskydd när man inte spacklar skarvarna?

isåfall kanske även jag ska överväga det...

Vad fyller remsorna av OSB för funktion som sitter på gavlarna?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.