maah skrev:
Vad fyller remsorna av OSB för funktion som sitter på gavlarna?
lite bredare att skruva i och så gipset hamnar på samma nivå som nederdelen av garaget som har osb bakom är min gissning

• Gilla
shomakie
  • Laddar…
camaro1969 skrev:
lite bredare att skruva i och så gipset hamnar på samma nivå som nederdelen av garaget som har osb bakom är min gissning
Det låter som en rimlig anledning :)

camaro1969 skrev:
smart det med kortplank, eller vad det kallas. men blir det inte sämre brandskydd när man inte spacklar skarvarna?

isåfall kanske även jag ska överväga det...

Ja det var smidigt då man kunde lägga de själv. Jo de bli ju glipor men godkänt enligt ka.

• Gilla
camaro1969
  • Laddar…
maah skrev:
Det låter som en rimlig anledning :)

Precis 🙂 och så sparade jag ett par hundringar i osb 🙂 det är ändå aldrig tänkt att hänga nåt på den gaveln ändå.

ChrisO skrev:
Verkar bli sjukt bra. Ska bli intressant och se slutresultatet. Vad har du för takhöjd i garagedelen?

Ja de tycker ja med ✌

Det är 4.2m till limträbalken. Så ja kommer kunna ha 2 bilar inne på vintern. En upphissad och sen kunna parkera under.

Gipsat och skarvspacklat gaveln idag. Ska slipa klart ena sidan av taket i veckan o hinna göra klart denna sidan. För på fredag eftermiddag skall ställningen lämnas tillbaka.

Ny gipsad vägg med skarvspackel och byggställning i ett oinrett rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Igår när man kom hem 12 på kvällen så frågade man sambon snällt om man fick gå ut en "stund" o fixa i garaget. Det slutade med att ja la mig 03:30...

Men jag hann då slipa klart taket och måla det en gång, spackla gaveln en sista gång o även börja med andra gaveln. Så imorse var man trött men hann innan jobbet slipa gaveln och grundmåla den så ja kan få på 2 lager färg till fredag.

• Gilla
rosell och 4 till
  • Laddar…
Ja det gäller att ligga i om det ska bli nått... tumme upp.

//AA

saiter skrev:
Ja det gäller att ligga i om det ska bli nått... tumme upp.

//AA
Verkligen! Börjar ja med nåt så ska de fan köras gärnet 🙂 sen får man ju vara tacksam att man har en sambo som står ut att ja under föregående år spenderat enormt med tid där. 👍

• Gilla
saiter
  • Laddar…
du lyckas inte få med dig sambon så ni kan göra det tillsammans? det är det allra bästa :)

• Gilla
Tule54
  • Laddar…
shomakie skrev:
Verkligen! Börjar ja med nåt så ska de fan köras gärnet 🙂 sen får man ju vara tacksam att man har en sambo som står ut att ja under föregående år spenderat enormt med tid där. 👍
Menar du att du verkligen tror att det blir mindre sen när det är klart? Hade du inte något bilprojekt ;).

camaro1969 skrev:
du lyckas inte få med dig sambon så ni kan göra det tillsammans? det är det allra bästa :)
Hon är tyvärr inte så intresserad men har lovat o hjälpa mig inreda loftet med allt som behövs där :)

mexitegel skrev:
Menar du att du verkligen tror att det blir mindre sen när det är klart? Hade du inte något bilprojekt ;).

Haha hon har typ sagt att jag har projektförbud under hela 2017 :) MEN jag har informerat henne att vi ska hjälpas åt och bygga hennes carport när tjälen släppt och även ta o måla om huset bara ;)

Jo, en 64:as bubbla som har elen och motorinstallation kvar så ska försöka få göra de :P

• Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Nymålat vitt tak och vägg i ett rum med synliga målarverktyg och byggställning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Målat tak och även strukit en vända på gaveln idag. Nu är de när för lister sen :)

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
kulle
shomakie skrev:
[bild]

Målat tak och även strukit en vända på gaveln idag. Nu är de när för lister sen :)
De bler ju gront sau en kan graida :thumbup:

"Och för dom som inte kan skånska"

Det blir så fint så man får en tår i ögat :thumbup:

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.