90 508 läst ·
259 svar
91k läst
259 svar
Mitt första hus! Nu ska här renoveras...
Idag blev de mer grusande...
Nu e ca 6ton inne och egentligen skulle muraren dykt upp idag för att mura igen dörröppningen mellan kök och det nya badrummet men han dök aldrig upp...
Nåväl.
Lite bilder är väl på sin plats.

Mvh
Fredrik
Nu e ca 6ton inne och egentligen skulle muraren dykt upp idag för att mura igen dörröppningen mellan kök och det nya badrummet men han dök aldrig upp...
Nåväl.
Lite bilder är väl på sin plats.

Mvh
Fredrik
Imponerande!
Kul att läsa om hur det går, kämpa på.
Kul att läsa om hur det går, kämpa på.
Uppdatering.
Igår hyrdes en markvibba för att platta till gruset i vardagsrummet.
Började med de jobbet och sen kom Anticimex för att göra en besiktning som jag har fått genom min försäkring. Fick många bra tips och råd...
När han gått så kom jag åter igång.
Efter två timmars körning med vibban gav den upp och spottade ut en rem så de blev en tur tillbaka in till Malmö där jag fick en ny och ersättning för resan.
Vibba nummer 2 va dock äldre och fy f....n va den rök. 10min körning och 20min ventilation så de blev inte många drag innan kvällen tog slut.
I morse vibbade jag klart och började lägga markskivorna.

Gjorde även lite förberedande arbete för att kunna bygga upp en stabil grund där min framtida kamin ska stå.

Sen va de bara att köra vidare tills allt va klart.

Mvh
Fredrik
Igår hyrdes en markvibba för att platta till gruset i vardagsrummet.
Började med de jobbet och sen kom Anticimex för att göra en besiktning som jag har fått genom min försäkring. Fick många bra tips och råd...
När han gått så kom jag åter igång.
Efter två timmars körning med vibban gav den upp och spottade ut en rem så de blev en tur tillbaka in till Malmö där jag fick en ny och ersättning för resan.
Vibba nummer 2 va dock äldre och fy f....n va den rök. 10min körning och 20min ventilation så de blev inte många drag innan kvällen tog slut.
I morse vibbade jag klart och började lägga markskivorna.

Gjorde även lite förberedande arbete för att kunna bygga upp en stabil grund där min framtida kamin ska stå.

Sen va de bara att köra vidare tills allt va klart.

Mvh
Fredrik
Efter att ha vart iväg en större del av eftermiddagen kom jag hem å tog tag i att få in de första lagret cellplast.

Imorgon kommer VVS killen och plockar bort element och vattenledningar så jag kan fortsätta.
Mvh
Fredrik

Imorgon kommer VVS killen och plockar bort element och vattenledningar så jag kan fortsätta.
Mvh
Fredrik
Du har fått upp farten riktigt bra Fidde, föga förvånande.