90 505 läst ·
259 svar
91k läst
259 svar
Mitt första hus! Nu ska här renoveras...
Tack så mycket!
Jo vi börjar tydligen bli ett gäng här!
Ser med spänning fram emot ditt projekt!
Mvh
Fredrik
Jo vi börjar tydligen bli ett gäng här!
Ser med spänning fram emot ditt projekt!
Mvh
Fredrik
AndersMMÖ skrev:Shit... Riktigt trevligt projekt Fidde. Roligt med kontinuerlig uppdatering också!
Verkar onekligen vara en del Zatzy-folk här.
Får väl passa på att bjussa på ett eget projekt snart (förutsatt att allting går vår väg).
På tal om detta så kan jag passa på att slänga ut en trevare till Haddock och fråga om det inte finns bra priser även på traditionella verkstadslyftar också?![]()
Tackar och välkommen in i fördärvet!
Nu när du också skaffat "renoveringsobjekt" så kanske du får användning för dina arbetsbyxor!
Mvh
Fredrik
Nu när du också skaffat "renoveringsobjekt" så kanske du får användning för dina arbetsbyxor!
Mvh
Fredrik
The Snowman skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 2 705 inlägg
ser bra ut fidde! riktigt charmig utsida!
men skoj med fler z-folk
men skoj med fler z-folk
Tack Daniel!
Jag har vart lite dålig på att uppdatera här känner jag.
Det beror dels på flytt dels på att de inte hänt "så mycket"...
Värmepannan är inkopplad, uppstartad och fullt fungerande så nu e här nästan behagligt trots obefintlig isolering.
Det som hänt är att den gamla toaletten är ett minne blott likaså dörren och den gamla dörren mellan kök och "hallen" vid toalett/dusch.
Förhoppningsvis blir detta gapande hålet igenmurat inom några dar!
Bilder kommer!
Mvh
Fredrik
Jag har vart lite dålig på att uppdatera här känner jag.
Det beror dels på flytt dels på att de inte hänt "så mycket"...
Värmepannan är inkopplad, uppstartad och fullt fungerande så nu e här nästan behagligt trots obefintlig isolering.
Det som hänt är att den gamla toaletten är ett minne blott likaså dörren och den gamla dörren mellan kök och "hallen" vid toalett/dusch.
Förhoppningsvis blir detta gapande hålet igenmurat inom några dar!
Bilder kommer!
Mvh
Fredrik
sir_daniel skrev:
Brukar även jag hänga på "Z" o även andra motor-relaterade forum 
Kul och intressant att följa ditt projekt här..
Tänkte på din firma bil.. Du är ju billackerare.. Lacka en plåt eller nått i samma färg som bilen och fäst den med nått dubbelhäftande över din logga när du kör till tippen...
Eller bara helt enkelt tejpa över loggan..
Hur ska dom kunna avgöra om man är företagare eller inte trots logga på bilen?? Man kan ju bara ha lånat den av en polare för att köra skit...
Kul och intressant att följa ditt projekt här..
Tänkte på din firma bil.. Du är ju billackerare.. Lacka en plåt eller nått i samma färg som bilen och fäst den med nått dubbelhäftande över din logga när du kör till tippen...
Hur ska dom kunna avgöra om man är företagare eller inte trots logga på bilen?? Man kan ju bara ha lånat den av en polare för att köra skit...
Självbyggare
· Stockholm
· 2 705 inlägg
annars finns det faktisk dekaler som man kan trycka upp med magnetbaksida, så sätta på en valfri logga som du sätter över firmaloggan
Hehe, en magnetskylt där det står EJ FIRMABIL lite diskret
Nu vill vi se bilder!
Nu vill vi se bilder!
Tackar!
Ska göra ett första försök nu till veckan att köra till tippen så vi får väll se hur tjuriga dom är där.
Annars låter dina ideér som en plan...
Mvh
Fredrik
Ska göra ett första försök nu till veckan att köra till tippen så vi får väll se hur tjuriga dom är där.
Annars låter dina ideér som en plan...
Mvh
Fredrik
Benny_o_Lina skrev:Brukar även jag hänga på "Z" o även andra motor-relaterade forum
Kul och intressant att följa ditt projekt här..
Tänkte på din firma bil.. Du är ju billackerare.. Lacka en plåt eller nått i samma färg som bilen och fäst den med nått dubbelhäftande över din logga när du kör till tippen...Eller bara helt enkelt tejpa över loggan..
Hur ska dom kunna avgöra om man är företagare eller inte trots logga på bilen?? Man kan ju bara ha lånat den av en polare för att köra skit...
Liten update:
Har rivit ut de sista av de gamla badrummet och börjat måtta för de nya golvet.

Sen har även dom två dörrarna mellan toalett/hall och kök öppnats upp för att kunna muras igen i veckan.




Idag blir de till låna chefens släp och åka och köpa lite material.
Återkommer med bilder till kvällen.
Mvh
Fredrik
Har rivit ut de sista av de gamla badrummet och börjat måtta för de nya golvet.

Sen har även dom två dörrarna mellan toalett/hall och kök öppnats upp för att kunna muras igen i veckan.




Idag blir de till låna chefens släp och åka och köpa lite material.
Återkommer med bilder till kvällen.
Mvh
Fredrik
Trevligt projekt!
Jag håller själv på med en totalrenovering så jag känner igen det där med att bara riva, riva och riva.
Men det är desto roligare när man äntligen kan börja bygga ihop igen.
Mvh Andreas (även jag är en biltok, dock ej från zatzy
)
Jag håller själv på med en totalrenovering så jag känner igen det där med att bara riva, riva och riva.
Men det är desto roligare när man äntligen kan börja bygga ihop igen.
Mvh Andreas (även jag är en biltok, dock ej från zatzy
Tack så mycket!
Man blir lite trött på rivandet efter ett tag...
Mvh
Fredrik
Man blir lite trött på rivandet efter ett tag...
Mvh
Fredrik
skalman1 skrev: