90 508 läst ·
259 svar
91k läst
259 svar
Mitt första hus! Nu ska här renoveras...
Självbyggare
· Stockholm
· 2 705 inlägg
känner igen mig hur man bara river och river 
men min lärdom av vår renovering är att sätt er ned och prata igenom planlösningen med utomstående så ni får en optimal lösning, det kommer vi göra med vårt nästa hus
men min lärdom av vår renovering är att sätt er ned och prata igenom planlösningen med utomstående så ni får en optimal lösning, det kommer vi göra med vårt nästa hus
Jo de blir rätt mycket så...
Tycker mig prata med alla om mina tankar om planlösningen...
Inte helt rätt att klura ut saker på egen hand!
Mvh
Fredrik
Tycker mig prata med alla om mina tankar om planlösningen...
Inte helt rätt att klura ut saker på egen hand!
Mvh
Fredrik
sir_daniel skrev:
Men shit va nice kåk!
Se bara till att inte modernisera allt för mkt!
Vilken potencial alltså!
MVH/
Se bara till att inte modernisera allt för mkt!
Vilken potencial alltså!
MVH/
Redigerat:
Grattis till husköpet. Välkommen till forumet. Ska bli kul att följa ditt arbete.
Själv har jag sedan ett år tillbaka ägt en kåk byggd 1930. Detta har varit en affär med hyreslägenheter. Det fanns en busshållsplats inne på vår tomt precis framför ytterdörren.(något som vi kommer att placera dit så småningom, obs ingen riktig
)
Vi borde starta en separat tråd "före detta offentliga byggnader byggda 1930"
Själv har jag sedan ett år tillbaka ägt en kåk byggd 1930. Detta har varit en affär med hyreslägenheter. Det fanns en busshållsplats inne på vår tomt precis framför ytterdörren.(något som vi kommer att placera dit så småningom, obs ingen riktig
Shit... Riktigt trevligt projekt Fidde. Roligt med kontinuerlig uppdatering också!
Verkar onekligen vara en del Zatzy-folk här.
Får väl passa på att bjussa på ett eget projekt snart (förutsatt att allting går vår väg).
På tal om detta så kan jag passa på att slänga ut en trevare till Haddock och fråga om det inte finns bra priser även på traditionella verkstadslyftar också?
Verkar onekligen vara en del Zatzy-folk här.
Får väl passa på att bjussa på ett eget projekt snart (förutsatt att allting går vår väg).
På tal om detta så kan jag passa på att slänga ut en trevare till Haddock och fråga om det inte finns bra priser även på traditionella verkstadslyftar också?
Jahapp, ännu en Z-kille få väl ansluta och dunka dig i ryggen Fidde. Får vänta tills jag får tillträde till mitt hus innan byggtråd skapas. Får väl komma ner till dig och spika lite om det börjar klia för mkt i fingrarna på mig. 
//d
//d
Tackar tackar!
Ja de är lite kul när de finns historia kring huset!
Mvh
Fredrik
Ja de är lite kul när de finns historia kring huset!
Mvh
Fredrik
finncom skrev:Grattis till husköpet. Välkommen till forumet. Ska bli kul att följa ditt arbete.
Själv har jag sedan ett år tillbaka ägt en kåk byggd 1930. Detta har varit en affär med hyreslägenheter. Det fanns en busshållsplats inne på vår tomt precis framför ytterdörren.(något som vi kommer att placera dit så småningom, obs ingen riktig)