1 613 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Mitt emellan...
Hej! I maj 2012 flyttade vi in i vårt nybyggda sutteränghus. En mur som omgärdar carporten har nu färgen börjat flagna på. Vi känner inte för att måla om den vartannat år. Men byggfirman avsäger sig allt ansvar och skyller på stenläggaren som lagt markstenen precis tätt intill. Han avsäger sig också allt ansvar och menar att med en sådan byggnation så får man räkna med att färgen släpper pga fukt. Det finns en platonmatta under. Nu vet vi inte hur vi ska komma vidare varför jag skriver detta i hopp om att få hjälp med hur vi ska gå vidare. Tacksam för svar.
Exakt, - mitt emellan.
Men ni bor i huset. Frågan är om det är ett estetiskt eller byggnadsteknisk fel/problem.
Det går nog fortare att fixa det själv än att stånga pannan blodig mot tjuriga hantverkare.
Det ekonomiska utfallet betr. ev ersättning blir nog tyvärr i slutändan väldigt blygsam om ni till äventyrs skulle vinna en tvist.
Men ni bor i huset. Frågan är om det är ett estetiskt eller byggnadsteknisk fel/problem.
Det går nog fortare att fixa det själv än att stånga pannan blodig mot tjuriga hantverkare.
Det ekonomiska utfallet betr. ev ersättning blir nog tyvärr i slutändan väldigt blygsam om ni till äventyrs skulle vinna en tvist.
Klicka här för att svara