Nu är jag helt okunnig om detta med fakturering. Men om dom inte vill skicka en ny faktura Går det inte att skriva att inbetalt belopp avser slutbetalning inclusive moms enligt avtal Som medelande till mottagaren vid betalningen.? Då finns det ju med även om inte moms beloppet är specat. Och du kan säga att momsen är betald om det skulle bli något i efterhand

D
Eftersom fakturan är felaktig finns det ingen anledning att betala. Vore korkat att betala eftersom motparten begår lagbrott i detta fall. Vill de inte skicka en ny faktura så är det fuffens på gång.

• Gilla
Gråsixten
  • Laddar…
Betala inte mot den fakturan! Vill de inte skicka en ny, så är det som sagt garanterat något fuffens. Vägrar de så hör med Skattemyndigheten, och säg att du fått en faktura som du inte kan få ändrad. Det är trots allt så att våra skattepengar ska inte gå till oseriösa företag. Gynnar ingen, och definitivt inte dig som konsument. Hur gör du om du ska reklamera till exempel och det blir en tvist? Nä, betala INTE mot den fakturan.

T
Nu avser min fråga om jag har något ansvar för momsen, och det har jag inte. Ni som läst tidigare inlägg vet vad Skatteverket anser i frågan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.