Det var ettagsedan du byggde din altan i träkomposit. Hur ser den ut idag, blekt?Budski skrev:
Har en fundering, hur gjorde du när du satte "ramen" uppe på, trallen måste ju fästas på något bra sätt, hade du flera reglar som satt tätare?
Blir mycket snyggare med ram
Hej, Trallen ser bra ut. Den har inte blekts nämnvärt. En "planka" är lite mörkare än de andra men det var den från början.. Den har rört sig en del så skarvarna är inte lika jämna längre, speciellt i längsled.
Som du nämner så satte jag en extra regel som stöd för ramen och trappan är byggd i tryckt och sedan klädd med kompositen.
Jag är fortfarande nöjd med resultatet.
Som du nämner så satte jag en extra regel som stöd för ramen och trappan är byggd i tryckt och sedan klädd med kompositen.
Jag är fortfarande nöjd med resultatet.
Skulle vara kul att höra så här långt senare. Är du fortfarande nöjd med materialvalen? Har det hållit? Hade du valt komposit om du skulle bygga altanen idag?B Budski skrev:Hej, Trallen ser bra ut. Den har inte blekts nämnvärt. En "planka" är lite mörkare än de andra men det var den från början.. Den har rört sig en del så skarvarna är inte lika jämna längre, speciellt i längsled.
Som du nämner så satte jag en extra regel som stöd för ramen och trappan är byggd i tryckt och sedan klädd med kompositen.
Jag är fortfarande nöjd med resultatet.
Hej,M Mccmag skrev:
Fortfarande nöjd och skulle använda komposit igen. Jag får gno lite mer för att få den ren på våren men annars är det ingen större skillnad jämfört med tidigare.
Jag är supernöjd med våran som legat snart i 10år. Kör bara terrasstvätten 1 gång på våren, ser ut som ny igen. Inget att tveka på enligt mig.B Budski skrev:
Klicka här för att svara
