Om jag när jag lämnar fritidshuset inför vintern ställer temperaturen med fjärrkontrollen i I-save mode på 10 grader. Vad händer om jag inför nästa besök höjer temperaturen med hjälp av Sensibo eller Tado?
1 Inget händer. Pumpen är låst i I-save på 10 grader
2 Temperaturen inom Isaveläget höjs
3 Pumpen lämnar I-saveläget och fungerar som vanligt tills läget återaktiveras mha fjärrkontrollen.

P
dadid dadid skrev:
Om jag när jag lämnar fritidshuset inför vintern ställer temperaturen med fjärrkontrollen i I-save mode på 10 grader. Vad händer om jag inför nästa besök höjer temperaturen med hjälp av Sensibo eller Tado?
1 Inget händer. Pumpen är låst i I-save på 10 grader
2 Temperaturen inom Isaveläget höjs
3 Pumpen lämnar I-saveläget och fungerar som vanligt tills läget återaktiveras mha fjärrkontrollen.
Du måste ändra driftsätt till värme

Ändra från vad? Vi har den alltid ställd på värme.
Alltså, om I-saveinställnigarna står på värme och 10 grader. Vad händer när jag utifrån "härmar fjärrkontrollen" och anger 22 grader dagen innan vi åker dit?

P
dadid dadid skrev:
Ändra från vad? Vi har den alltid ställd på värme.
Alltså, om I-saveinställnigarna står på värme och 10 grader. Vad händer när jag utifrån "härmar fjärrkontrollen" och anger 22 grader dagen innan vi åker dit?
I-save är ett eget program likt kyla, avfuktning, kamin läge etc. Den drifts oden måste du gå ur genom att beordra värme

Ok, men jag behöver inte aktivt trycka på I-save för att gå ur utan det räcker att aktivera värme (vilket kan göras från vår Tadotermostat)?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.