P Pin skrev:
De har en ”Customer Success Manager”, en ”Marknadsansvarig & presskontakt” samt en ”Digital Marketing Assistant” så de vekar ha dedikerade resurser att både marknadsföra sig och ta hand om kunderna
Tre personer som kunde ägnat sig åt kvalitetskontroll istället... :rolleyes:

• Gilla
boschkenta och 4 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
De har en ”Customer Success Manager”, en ”Marknadsansvarig & presskontakt” samt en ”Digital Marketing Assistant” så de vekar ha dedikerade resurser att både marknadsföra sig och ta hand om kunderna
Lite sorgligt det här, verkar som Qvesarum tidigare i huvudsak haft nöjda kunder.

Satsningen på dubblerad omsättning med ny VD och mediabyrå resulterar i ett totalt fiasko när ett berättigat klagomål hanteras.

Det enda som behövts är en portion vanligt folkvett. Erkänn en solklar miss, lova fullkompensation.

Mycket effektivare, mycket billigare än denna cirkus.

• Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
hscn hscn skrev:
Lite sorgligt det här, verkar som Qvesarum tidigare i huvudsak haft nöjda kunder.

Satsningen på dubblerad omsättning med ny VD och mediabyrå resulterar i ett totalt fiasko när ett berättigat klagomål hanteras.

Det enda som behövts är en portion vanligt folkvett. Erkänn en solklar miss, lova fullkompensation.

Mycket effektivare, mycket billigare än denna cirkus.
Just mediebyrån verkar ha varit med dem i många år.

Om det verkligen är så att deras mediabyrå ligger bakom så har de ju lyckats med att lägga krokben på sig själva. Utan dessa inlägg hade man ju tyckt att företaget i alla fall lyckats rätta till problemet (och det är ju ofta det som är det avgörande, hur ett företag rättar till ett kundproblem!) men nu kommer i alla fall jag inte så mycket som se åt detta företag och jag kommer aldrig rekommendera någon annan att göra det heller.

• Gilla
boschkenta och 4 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Du hittade inte någon "Byggahus Damagecontrol Manager"? :cool:
Man kanske skulle skicka in en spontanansökan för en sådan tjänst hos dem? ;) Men då ska man nog skicka till VD eller ägare
emil@qvesarum.se
eller
jocke@qvesarum.se

Edit: av någon anledning blir radbrytningarna konstiga...​

• Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
Ledningen på Qvesarum har nu kontaktat mig och vill göra följande inlägg i tråden:

---------------

Emil Linderberg heter jag, VD på Qvesarum.

Jag vill i och med engagemanget i detta inlägg kortfattat ge Qvesarums syn på situationen. Jag besvarar inga ytterligare kommentarer hör utan hänvisar alla som vill kontakta mig direkt till de kontaktuppgifter vi har publicerade på vår hemsida.

Jag har haft tid att gå igenom händelseförloppet och kan konstatera att följande har hänt:

En kund startar inlägg och är missnöjd med en produkt som vi har levererat.

På Qvesarum gör vi bedömningen att kunden i detta fallet har helt rätt, vi åtgärdar problemen och kompenserar kunden på ett sätt som jag förstår att kunden är nöjd med.

Jag vill tydliggöra att jag verkligen tar avstånd från åsikten om att kunden på något sätt hänger ut företaget. Jag förstår kunden till 100% i detta fallet. Jag hade agerat likadant själv om jag varit i kundens situation.

Jag noterar att vi blir anklagade för att ha skapat fejkprofiler och jag kan försäkra er alla att så inte är fallet.

Att vi skulle ha skapat fejkprofiler eller att det är vår mediabyrå som driver en process är en såpass allvarlig anklagelse att vi har inlett en dialog med ledningen för Byggahus och erbjudit dom vår hjälp för att tillsammans med oss kontakta de som skrivit positiva omdömen om oss i denna tråden för att bekräfta deras identiteter.

------------------

• Gilla
Dodgehemi och 5 till
  • Laddar…
Är det en ren slump att en av de nyregistrerade ”fejkprofilerna” har (nästan) samma namn som en person på mediebyrån? Det skulle förstås kunna vara tvärtom, en del av en konspiration mot företaget att skämma ut sig. :thinking:

Bra med ett officiellt svar från företaget (y)

• Gilla
guggen
  • Laddar…
Om den utredningen kommer fram till att det inte finns något samband mellan Xxxx Xxxx och profilen Albinsingis undrar jag hur den utredningen gått till. Kanske någon ondskefull konkurrent som bestämt sig för att dubbelbluffsabotera för stackars Qvesarum. Klart att VDn skriver att han inte kommer medverka i någon offentlig diskussion här, då han gjort en halv låtsaspudel, men duckat för det som är allra mest suspekt.

Redigerat av moderator:
  • Gilla
boschkenta och 5 till
  • Laddar…
Men varför skulle Byggahus skriva att det ser ut att det är en mediebyrå som ser ut att ligga bakom om det inte stämmer? Något sådant slänger man väl inte bara ur sig utan att ha på fötterna?

Jag ska reda ut det tillsammans med Qvesarum senast måndag. Har inte haft möjlighet att prata med dem än.

• Gilla
hobbs och 3 till
  • Laddar…
Nu har jag pratat med Qvesarums VD Emil Linderberg och rett ut hur det har gått till.

Jag nämnde i mitt tidigare inlägg #74 att vi hade hittat uppgifter som tyder på att det är Qvesarums mediabyrå som hade varit aktiva, men det kan jag dementera. De avslutade samarbetet med den mediabyrån 2018. Denna mediabyrå uppger dock fortfarande på sin hemsida att Qvesarum är en av deras kunder. Personen som jobbar kvar där har föräldrar som köpt kök av Qvesarum och skrev därför i tråden, enligt Emil.

Istället var det en av ägarna själv som hade kontaktat tidigare kunder och bett dem att delge sina erfarenheter av företaget i tråden. Därav alla nyregistrerade medlemmar som hyllar Qvesarum - vilket ju inte är tillåtet enligt 5.1 i våra diskussionsregler som vi har tagit fram för att motverka den här typen av smygreklam. Därför kommer jag att radera dem.

Våra diskussionsregler: https://www.byggahus.se/forum/threads/anvaendarvillkor-med-diskussionsregler.220278/

• Gilla
Luddis_1 och 11 till
  • Laddar…
Ja det var en olycklig slump att sonen till en nöjd kund arbetade på fd mediebyrån och skrev inlägg i tråden samtidigt som de andra. Eftersom även det kontot är nyskapat förslår jag att det inlägget behandlas på samma sätt som de kunder ägaren kontaktat och som skapat nya konton och skrivit positiva inlägg i tråden.

Proffsigt hanterat att ta upp det med företaget och få deras syn på det @Marlen Eskilsson (y)

• Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
När VDn säger att ”vi” inte skapat några profiler så har han iofs rätt om man ska märka ord. Fast att en av ägarna samtidigt bett tidigare kunder (varav en råkar vara en tidigare mediebyråmedarbetare) komma till undsättning nämner han inte. Att han skulle vara helt ovetande är såklart teoretiskt möjligt, men känns det trovärdigt? Njae, skulle jag vilja säga.

Tragiskt för företaget att de helt missat hur världen funkar 2020 och att de därför sänkt sin egen trovärdighet helt i onödan. TS blev ju nöjd med sina dörrar och det kunde ha slutat där.

• Gilla
Luddis_1
  • Laddar…
Ja då blev det ju verkligen ett platt fall. Hade man bara låtit saken bero så hade det framkommit att man avhjälpt felet för en tidigare missnöjd kund och ingen skada var skedd, vi hade alla trott att det var ett bra och seriöst företag som man kunde lita på i de fall det blev något fel. Nu har jag helt tappat trovärdigheten för företaget och inte pga felet som man avhjälpte utan pga deras minst sagt korkade agerande vad gäller dessa nya profiler som enbart skrev för att hylla företaget. Det verkar som om företaget har rätt bra omsättning så det här är kanske ingen total katastrof för dem men ändå klantigt (undrar förresten vad de använder sin motorcykel till?! Har aldrig hört talas om den typen av företag som använder en 10 årig motorcykel i sin verksamhet).

richardtenggren
Misse Misse skrev:
Ja då blev det ju verkligen ett platt fall. Hade man bara låtit saken bero så hade det framkommit att man avhjälpt felet för en tidigare missnöjd kund och ingen skada var skedd, vi hade alla trott att det var ett bra och seriöst företag som man kunde lita på i de fall det blev något fel. Nu har jag helt tappat trovärdigheten för företaget och inte pga felet som man avhjälpte utan pga deras minst sagt korkade agerande vad gäller dessa nya profiler som enbart skrev för att hylla företaget. Det verkar som om företaget har rätt bra omsättning så det här är kanske ingen total katastrof för dem men ändå klantigt (undrar förresten vad de använder sin motorcykel till?! Har aldrig hört talas om den typen av företag som använder en 10 årig motorcykel i sin verksamhet).
Snabba kundbesök vid dåliga omdömen?
TS blev ju uppringd rätt så sent av företaget också, se inlägg 48.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.