33 824 läst ·
90 svar
34k läst
90 svar
Missnöjd med kvaliten på qvesarums ytterdörrar
Snyggt! Är det samma hus som är med bland Qvesarums referenser?Smyge01 skrev:
[bild] Vi köpte våra första dörrar och fönster från Qvesarum för ganska exakt 15 år sedan, och jag måste säga att jag inte alls känner igen det du beskriver.
Vi har totalrenoverat vårt hus (byggt 1895) och har flera pardörrar, verandadörrar, ett 20-tal fönster i olika storlek och modell, samt ett stort skjutparti från Qvesarum.
Bemötandet har alltid varit det bästa, och när vi vid något enstaka tillfälle har haft synpunkter på leveransen så har de utan minsta tvekan åtgärdat det utan dröjsmål.
Visst kan leveranstiden kännas lång, 3-4 månader när man är mitt i en stor renovering, men detta informerar de ju om tydligt innan köpet. Den senaste dörren vi köpte från Qvesarum håller vi just nu på att sätta in. Ja, den blev en dryg vecka sen, men detta meddelade man oss i god tid, och deras motivering - att det berodde på Coronasituationen - har jag full förståelse för.
Jag har bara positivt att säga om kvaliteten på material, utförande och inte minst bemötande. Sedan vi började renovera för drygt 15 år sedan har vi många, MÅNGA gånger haft för oss okända personer som stannat till utanför för att beundra våra dörrar och fönster, tagit bilder och t o m knackat på och frågat vem som tillverkat dem. Flera av våra grannar har blivit inspirerade och beställt dörrar och fönster från Qvesarum. Mao: Vi har rekommenderat dem till många men hittills aldrig fått någon negativ återkoppling. Bifogar några bilder från senaste fönster/dörrbytet. Ett gammalt stall som blivit sovrum. Alla fönster/fönsterpartier och dörrar från Qvesarum. Hoppas att det löser sig för er.
[bild] [media] [bild] [media] [bild]
Administrator
· Skåne
· 8 353 inlägg
Ja det var många nyregistrerade anonyma medlemmar här som ger referenser utan att ha fyllt i sin profil.
@JohanSebelius @Smyge01
@Torsten Granberg
@Dodgehemi @PG67
Ni måste fylla i er profil fullständigt med adress och telefonnummer så att vi kan kontakta er vid behov, annars måste vi radera era inlägg.
Uppgifterna syns bara för forumets moderatorer och administratörer, de syns inte utåt.
/Moderator
@JohanSebelius @Smyge01
@Torsten Granberg
@Dodgehemi @PG67
Ni måste fylla i er profil fullständigt med adress och telefonnummer så att vi kan kontakta er vid behov, annars måste vi radera era inlägg.
Uppgifterna syns bara för forumets moderatorer och administratörer, de syns inte utåt.
/Moderator
Hade ett missat samtal från qvesarum strax efter kl 21:00 igår kväll. Kort därefter började dessa kommentarer dyka upp. Jag har väntat med att skriva något här då dörrarna skulle levereras till mig idag och jag ville se resultatet först.
Jag fick iaf tillbaka dörrarna alldeles nyss och jag är nöjd med justeringen resultatet. Dom kompenserade även genom att måla dörrarna så att jag kan montera dom redan idag. Det vart en väldig fart på mitt ärende så jag har nästan haft känslan av att qvesarum har haft koll på den här tråden.
Tanken med tråden var inte att klanka ner/hänga ut företaget utan att få rådgivning och andras synpunkter. Det är trots allt väldigt mycket pengar det handlar om så då har man rätt att bli orolig. Det tog trots allt över ett halvår från beställning till färdig dörr. Det känns skönt att det här är avklarat och att man kan bygga vidare.
Sen kan jag tycka att det upplevs som ganska oseriöst att göra en massa fejkprofiler. För att sedan skriva i den här tråden, istället för att ha lite is i magen och vänta på att jag får hem dom justerade produkterna och återkopplar resultat här. Då jag i den absoluta slutändan ändå blev nöjd. Det hela upplevs nu plötsligt som väldigt pinsamt.
Jag fick iaf tillbaka dörrarna alldeles nyss och jag är nöjd med justeringen resultatet. Dom kompenserade även genom att måla dörrarna så att jag kan montera dom redan idag. Det vart en väldig fart på mitt ärende så jag har nästan haft känslan av att qvesarum har haft koll på den här tråden.
Tanken med tråden var inte att klanka ner/hänga ut företaget utan att få rådgivning och andras synpunkter. Det är trots allt väldigt mycket pengar det handlar om så då har man rätt att bli orolig. Det tog trots allt över ett halvår från beställning till färdig dörr. Det känns skönt att det här är avklarat och att man kan bygga vidare.
Sen kan jag tycka att det upplevs som ganska oseriöst att göra en massa fejkprofiler. För att sedan skriva i den här tråden, istället för att ha lite is i magen och vänta på att jag får hem dom justerade produkterna och återkopplar resultat här. Då jag i den absoluta slutändan ändå blev nöjd. Det hela upplevs nu plötsligt som väldigt pinsamt.
Är
Är dock mycket tveksam till de senast händelserna i tråden. Googlade på Johan Sebelius som skrev första inlägget i går och betecknade alla med negativa synpunkter på Qvesarum som skitnödiga.
Man får väl hoppas att det är en fejkprofil och inte den advokat som har kontor i Hörby. Eller kan det vara så att advokaten själv blivit skitnödig när en klient fått kritik?
För övrigt tycker jag att en artikel i Dagens Industri kan vara intressant. Ny VD på Qvesarum, satsar stenhårt på dubblerad omsättning. https://www.di.se/nyheter/gammal-stil-lockar-nu-ska-qvesarum-expandera-med-e-handel/
Inte helt ovanligt att kvalitet och kundvård blir lidande när företag prioriterar ökad omsättning.
Så bra att du blev nöjd!J Johnsvi skrev:Hade ett missat samtal från qvesarum strax efter kl 21:00 igår kväll. Kort därefter började dessa kommentarer dyka upp. Jag har väntat med att skriva något här då dörrarna skulle levereras till mig idag och jag ville se resultatet först.
Är dock mycket tveksam till de senast händelserna i tråden. Googlade på Johan Sebelius som skrev första inlägget i går och betecknade alla med negativa synpunkter på Qvesarum som skitnödiga.
Man får väl hoppas att det är en fejkprofil och inte den advokat som har kontor i Hörby. Eller kan det vara så att advokaten själv blivit skitnödig när en klient fått kritik?
För övrigt tycker jag att en artikel i Dagens Industri kan vara intressant. Ny VD på Qvesarum, satsar stenhårt på dubblerad omsättning. https://www.di.se/nyheter/gammal-stil-lockar-nu-ska-qvesarum-expandera-med-e-handel/
Inte helt ovanligt att kvalitet och kundvård blir lidande när företag prioriterar ökad omsättning.
Var är popcornen? 
Den här tråden kan ju bli underhållande!
Nej men seriöst, Qvesarum behöver nog se över hur man jobbar och vad man lägger sin energi på, ett bra hantverk eller skriva kommentarer på ett konsumentforum.
Den här tråden kan ju bli underhållande!
Nej men seriöst, Qvesarum behöver nog se över hur man jobbar och vad man lägger sin energi på, ett bra hantverk eller skriva kommentarer på ett konsumentforum.
Det som är så skrattretande är att uppenbarligen sitter personer utan koll på hur sociala medier fungera, och ”rycker ut”, och tänker att de försvarar Qvesarum genom att starta en smearkampanj mot TS. Man borde förstå att detta har motsatt effekt. Inställer skall man via sajtägare posta ett bra svar officiellt från företaget där man sonika säger att reklamation har mottagits och vi tittat på hur vi skall lösa detta för att kunden skall bli nöjd. Nu så blir jag bara MER skeptisk till att anlita företaget. Ja förutom det bisarra namnet då.
Jag har iaf ifylld profil och jag är stamkund hos Qvesarum (trevliga prylar, trevlig personal och ligger bara någon mil bort från mig..).
Jag/vi har också köpt dörrar hos dem, 2 pardörrar/ytterdörrar (för kanske 3-4 år sedan) och i år har vi köpt en pardörr/altandörr hos dem.
Vi var väldigt nöjda med kvaliten på ytterdörrarna vi köpt, så det kändes givet att gå tillbaka när vi nu behövde altandörrar.. (passade på nu när de hade sin födelsedagsrea..)
Nu fick vi lite problem med leveransen, så vår dörr är fortfarande ute på de sju haven (pga Corona och omlastningsproblem så har container , med bland annat vår dörr, blivit stannad i hamn och de har svårt att ge leveransdatum).
Vi har haft kontakt med företaget (i jakt på våra dörrar) och de har alla varit trevliga i attityd och haft vilja att försöka lösa problemen/t..
Tråkigt när man blir missnöjd med sina produkter man handlar (oavsett vad/var).. speciellt när det handlar om mycket pengar!
Kan bara råda dig till att försöka hålla kommunikationen öppen med dem, så att ni kan försöka få till en lösning som funkar!
Jag har allmänt otur med dörrar, så jag har slutat bryta ihop.. spenderade ett par månader med det förra året.. med en annan dörr (annat företag!) :/
Det tar så mycket energi.. (av en själv).
Hoppas verkligen det löser sig för dig, att du också får en fin dörr att vara glad över..!
Jag/vi har också köpt dörrar hos dem, 2 pardörrar/ytterdörrar (för kanske 3-4 år sedan) och i år har vi köpt en pardörr/altandörr hos dem.
Vi var väldigt nöjda med kvaliten på ytterdörrarna vi köpt, så det kändes givet att gå tillbaka när vi nu behövde altandörrar.. (passade på nu när de hade sin födelsedagsrea..)
Nu fick vi lite problem med leveransen, så vår dörr är fortfarande ute på de sju haven (pga Corona och omlastningsproblem så har container , med bland annat vår dörr, blivit stannad i hamn och de har svårt att ge leveransdatum).
Vi har haft kontakt med företaget (i jakt på våra dörrar) och de har alla varit trevliga i attityd och haft vilja att försöka lösa problemen/t..
Tråkigt när man blir missnöjd med sina produkter man handlar (oavsett vad/var).. speciellt när det handlar om mycket pengar!
Kan bara råda dig till att försöka hålla kommunikationen öppen med dem, så att ni kan försöka få till en lösning som funkar!
Jag har allmänt otur med dörrar, så jag har slutat bryta ihop.. spenderade ett par månader med det förra året.. med en annan dörr (annat företag!) :/
Det tar så mycket energi.. (av en själv).
Hoppas verkligen det löser sig för dig, att du också får en fin dörr att vara glad över..!
Såg nu att du blivit nöjd - och att det gått bra! 
Då har de skött sig i slutänden, trots att det blev lite fel i början! Det är så man bevisar hur bra företag man eg är (alla kan göra fel, det är hur man löser det hela som berättar resten...).
Nu hoppas vi mina dörrar kommer innan jul och blir fina på plats oxå
Då har de skött sig i slutänden, trots att det blev lite fel i början! Det är så man bevisar hur bra företag man eg är (alla kan göra fel, det är hur man löser det hela som berättar resten...).
Nu hoppas vi mina dörrar kommer innan jul och blir fina på plats oxå
Nja, deras fejkprofil-kampanj här visar oerhört tydligt att det INTE är ett bra företag, beteendet är skamligt och förkastligt, även om de faktiskt lyckats leverera det de ska till TS. Hade de bett om ursäkt för strulet, levererat som de till slut gjorde och skippat fulspelet (som de dessutom är värdelösa på) så hade de visat att de är ett bra företag.Snigla skrev:
Såg nu att du blivit nöjd - och att det gått bra!
Nu hoppas vi mina dörrar kommer innan jul och blir fina på plats oxå![]()
Med deras beteende nu, så ringer varningsklockor så fort någon skriver något positivt och man börjar undrar hur de köpt det inlägget.
Här visar sig ett forumet från sin bästa sida = konsumentmakt som gör skillnad.J Johnsvi skrev:Hade ett missat samtal från qvesarum strax efter kl 21:00 igår kväll. Kort därefter började dessa kommentarer dyka upp. Jag har väntat med att skriva något här då dörrarna skulle levereras till mig idag och jag ville se resultatet först.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 423 inlägg
Finns det något bevis för att det faktiskt är så? (jag säger inte det INTE är så) Jag tycker väl bara att man behöver ha något på fötterna innan man upprepar det om och om, tills det slutar i sk. trådsanning...Scouten skrev:Nja, deras fejkprofil-kampanj här visar oerhört tydligt att det INTE är ett bra företag, beteendet är skamligt och förkastligt, även om de faktiskt lyckats leverera det de ska till TS. Hade de bett om ursäkt för strulet, levererat som de till slut gjorde och skippat fulspelet (som de dessutom är värdelösa på) så hade de visat att de är ett bra företag.
Med deras beteende nu, så ringer varningsklockor så fort någon skriver något positivt och man börjar undrar hur de köpt det inlägget.
Jo det är synd när ett företag känner att de måste göra fejkprofiler för att skriva saker.. istället för att låta någon annan kund skriva något positivt!Scouten skrev:Nja, deras fejkprofil-kampanj här visar oerhört tydligt att det INTE är ett bra företag, beteendet är skamligt och förkastligt, även om de faktiskt lyckats leverera det de ska till TS. Hade de bett om ursäkt för strulet, levererat som de till slut gjorde och skippat fulspelet (som de dessutom är värdelösa på) så hade de visat att de är ett bra företag.
Nu inte sagt att de som företag registrerat några fejkprofiler!
Men de som publicerat sina första inlägg häromkring i försvarande anda.. ja de är helt klart lite suspekta! (oavsett om de är kompisar, familj eller nån de inte ens känner).