33 824 läst ·
90 svar
34k läst
90 svar
Missnöjd med kvaliten på qvesarums ytterdörrar
Jag ställde enkla kontrollfrågor till några av ”fejkprofilerna”. Ingen har svarat ännu. Kanske de inte hunnit ännu, kanske de aldrig mer loggar in. Jag följer med intresse.Dan_Johansson skrev:
Glömde ju svara, de har köpt mitt inlägg med god serviceanda.. flera ursäkter till mitt nuvarande ärende hos dem.. och viljan att lösa mitt problem.Scouten skrev:
Det är ju så man rekommenderar eller inte rekommenderar ett företag.. sina personliga erfarenheter
Jag ska villigt erkänna att alla plötsligt reggade profilerna, med fantastiska upplevelser av Qvesarum, som dök upp, kan vara ren slump, eller en ännu värre, en del av en avancerad plan att svartmåla företaget genom att få folk att tro att de skapar fejkprofiler.Dan_Johansson skrev:
Jag är dock inte tillräckligt mycket konspirationsteoretiker för det. Jag tror bara att någon tog ett hastigt och dåligt beslut.
Ungefär lika dåligt som att först ge ts bra service efter att de upptäckt denna tråd.Scouten skrev:Jag ska villigt erkänna att alla plötsligt reggade profilerna, med fantastiska upplevelser av Qvesarum, som dök upp, kan vara ren slump, eller en ännu värre, en del av en avancerad plan att svartmåla företaget genom att få folk att tro att de skapar fejkprofiler.
Jag är dock inte tillräckligt mycket konspirationsteoretiker för det. Jag tror bara att någon tog ett hastigt och dåligt beslut.
Det är helt sant. Hur man hanterar fel säger väldigt mycket om en firma. Jag köpte en gång skjutpartier av en liten firma. På leveransdagen kom inga partier, vilket var bökigt, för jag hade hjälp på plats för att sätta dem på plats. Kort historia. Jag ringde, de bad om ursäkt, de hade missat. De lastade prylarna på en släpkärra ( jag undrar fortfarande vem han som körde var) och kom med dem fyra timmar senare, tre timmar var körtid. Jag rekommenderar dem till alla som frågar.Snigla skrev:
Bra att du blev nöjd med hur de hanterade reklamationen.
Dock tycker jag det är rent ut sagt ÄCKLIGT av Qvesarum att skapa fejkprofiler alt. uppmana kunder att skapa profiler här för att försvara företaget. Det får mig att aldrig vilja handla där.
Helt klart kan alla tillverkare och återförsäljare göra fel och misstag och det viktiga är främst hur man hanterar det. Detta anser jag dock är mest applicerbart på standardprodukter vid mer löpande band tillverkning från typ större fönster- och dörrtillverkare. Ska tilläggas att jag jobbar i byggbranschen och köper ca tusen fönster och dörrar per år.
Den här dörren är dock en specialbeställning med en högre nivå på hantverket. Då bör dörren synas ordentligt innan den emballeras och skickas iväg. I detta fallet finns det ju två förklaringar. Antingen saknas kvalitetskontroll helt eller har man chansat på att kunden inte anmärker på det taffliga utförandet.
Dock tycker jag det är rent ut sagt ÄCKLIGT av Qvesarum att skapa fejkprofiler alt. uppmana kunder att skapa profiler här för att försvara företaget. Det får mig att aldrig vilja handla där.
Helt klart kan alla tillverkare och återförsäljare göra fel och misstag och det viktiga är främst hur man hanterar det. Detta anser jag dock är mest applicerbart på standardprodukter vid mer löpande band tillverkning från typ större fönster- och dörrtillverkare. Ska tilläggas att jag jobbar i byggbranschen och köper ca tusen fönster och dörrar per år.
Den här dörren är dock en specialbeställning med en högre nivå på hantverket. Då bör dörren synas ordentligt innan den emballeras och skickas iväg. I detta fallet finns det ju två förklaringar. Antingen saknas kvalitetskontroll helt eller har man chansat på att kunden inte anmärker på det taffliga utförandet.
Vi har väl inte heller någon bra erfarenhet av att handla måttbeställda hantverk av qvesarum.
Nu tillverkar dom ju inte produkterna själva utan det görs i indonesien, men bemötande och hantering av ärende är ju faktiskt en arbetsuppgift de utför.
Vi tyckte deras teakdörrar var jättefina och hade sugit på karamellen med många besök i Löberöd.
Pratat med dom och ställt frågor, ja visat vårt intresse för deras dörrar helt enkelt.
När vi beslutat oss för att köpa dom några veckor senare så har priset gått upp 3000:-/dörr.
Redan där blev man lite irriterad att de inte hade nämnt detta innan när vi gått och pratat med dom.
Då hade vi även frågat om de skulle ha någon utförsäljning/rea eller om man kunde få rabatt vid beställning av flera dörrar/fönster. Men så jobbade de inte på qvesarum, de hade varken erbjudanden eller mängdrabatter.
Ok, det är ju fair kände vi.
Efter många turer med ritningar och mått, fram och tillbaka så blev allting beställt.
Lång leveranstid (3mån), ”men den som väntar på något gott” resonerade vi.
Under leveranstiden så visar det sig att Qvesarum kommer med ett erbjudande
Cykel på köpet - vilket spädde på den lilla irritationen sen innan.
Detta löste qvesarum med avdrag på priset istället för en cykel, så det var ok för vår del.
Sen hade då dörrarna anlänt till butiken i Löberöd och det var dags att hämta dom.
Vid inspektion så ser vi att det har missats att ta upp hål genomgående i pardörren, det är bara hål i ena sidan. Även spricka i glaset. Besviken över att inte få dörrarna med sig hem, men glad över att de ska åtgärda felen.
Sagt och gjort, de åtgärdar felen och som kompensation får vi dom hemkörda kostnadsfritt. Toppen.
När vi sen ska montera pardörren (veranda) så har dom satt spanjoletterna på fel dörrblad, så när man stänger så trycks dörrarna utåt istället för inåt.
Vilket innebär att man även måste flytta gångjärnen och fräsa om spåret för dessa i dörrbladen.
Qvesarum tar tillbaka pardörren och åtgärdar detta kostnadsfritt givetvis.
Det tar dessutom inte så lång tid.
Vi blev kompenserade med ett presentkort i deras butik för våra dröjsmål/problem.
Så överlag tycker jag ändå vi fick rimlig kompensation, men det var ett tidskrävande och tålamodskrävande köp, som kunde skötts med bättre kommunikation. Vi kommer inte beställa mer måttanpassade produkter men säkert andra saker i deras butik, för vi tycker mycket är fint där.
Nu blev detta ett ganska långt inlägg, men det är iaf från en långvarig medlem som delar sin erfarenhet och ärliga uppfattning.
Nu tillverkar dom ju inte produkterna själva utan det görs i indonesien, men bemötande och hantering av ärende är ju faktiskt en arbetsuppgift de utför.
Vi tyckte deras teakdörrar var jättefina och hade sugit på karamellen med många besök i Löberöd.
Pratat med dom och ställt frågor, ja visat vårt intresse för deras dörrar helt enkelt.
När vi beslutat oss för att köpa dom några veckor senare så har priset gått upp 3000:-/dörr.
Redan där blev man lite irriterad att de inte hade nämnt detta innan när vi gått och pratat med dom.
Då hade vi även frågat om de skulle ha någon utförsäljning/rea eller om man kunde få rabatt vid beställning av flera dörrar/fönster. Men så jobbade de inte på qvesarum, de hade varken erbjudanden eller mängdrabatter.
Ok, det är ju fair kände vi.
Efter många turer med ritningar och mått, fram och tillbaka så blev allting beställt.
Lång leveranstid (3mån), ”men den som väntar på något gott” resonerade vi.
Under leveranstiden så visar det sig att Qvesarum kommer med ett erbjudande
Cykel på köpet - vilket spädde på den lilla irritationen sen innan.
Detta löste qvesarum med avdrag på priset istället för en cykel, så det var ok för vår del.
Sen hade då dörrarna anlänt till butiken i Löberöd och det var dags att hämta dom.
Vid inspektion så ser vi att det har missats att ta upp hål genomgående i pardörren, det är bara hål i ena sidan. Även spricka i glaset. Besviken över att inte få dörrarna med sig hem, men glad över att de ska åtgärda felen.
Sagt och gjort, de åtgärdar felen och som kompensation får vi dom hemkörda kostnadsfritt. Toppen.
När vi sen ska montera pardörren (veranda) så har dom satt spanjoletterna på fel dörrblad, så när man stänger så trycks dörrarna utåt istället för inåt.
Vilket innebär att man även måste flytta gångjärnen och fräsa om spåret för dessa i dörrbladen.
Qvesarum tar tillbaka pardörren och åtgärdar detta kostnadsfritt givetvis.
Det tar dessutom inte så lång tid.
Vi blev kompenserade med ett presentkort i deras butik för våra dröjsmål/problem.
Så överlag tycker jag ändå vi fick rimlig kompensation, men det var ett tidskrävande och tålamodskrävande köp, som kunde skötts med bättre kommunikation. Vi kommer inte beställa mer måttanpassade produkter men säkert andra saker i deras butik, för vi tycker mycket är fint där.
Nu blev detta ett ganska långt inlägg, men det är iaf från en långvarig medlem som delar sin erfarenhet och ärliga uppfattning.
Administrator
· Skåne
· 8 353 inlägg
Vi har nu undersökt de nyregistrerade profilerna som har diskuterat i den här tråden. Alla har uppmanats att fylla i sin profil fullständigt och korrekt. De två som inte har gjort det har jag nu stängt av, dvs @Albinsingis och @JohanSebelius.
Vi har hittat uppgifter som tyder på att det är Qvesarums mediabyrå som har varit aktiva här och försökt att rädda företagets rykte.
Om ett företag får en referens av missnöjda kunder i vårt forum så får man gärna bemöta det med ett inlägg officiellt. Svaret ska då mailas till [email protected], så publicerar vi det.
/Moderator
Vi har hittat uppgifter som tyder på att det är Qvesarums mediabyrå som har varit aktiva här och försökt att rädda företagets rykte.
Om ett företag får en referens av missnöjda kunder i vårt forum så får man gärna bemöta det med ett inlägg officiellt. Svaret ska då mailas till [email protected], så publicerar vi det.
/Moderator
Undrar om mediebyrån agerat på eget bevåg?Åtminstone ett av dessa konton ser definitivt ut att vara en anställd på deras mediebyrå, precis som moderator skriver ovanför.K KTM950 skrev: