J Johnsvi skrev:
Dörrarna har skickats tillbaka. Men jag har inte fått reda på vad som ska göras med dom. Jag har även pratat med Vd:n och han höll med om att gliporna var i största laget. Men iom att jag köpt en omålad dörr så skulle man få räkna med att ”spackla lite”. Köper man en målad dörr så är allt sånt redan gjort.

Jag sa att det är för mycket glipor och för mycket pengar för att jag ska tycka det är okej. Får se vad dom säger när dom hör av sig nästa gång. Dom har erbjudit sig att måla dörrarna som kompensation.
Frågan är väl då om de kommunicerat i sin köpinformation att omålade dörrar skall spacklas och målas?
De vet ju inte om du tänkt täckmåla, lasera, betsa eller lacka dem?
Spackel på en ytterdörr utomhus känns som det kommer att spricka hur man än gör.
Bra att du fått visst medhåll av VD, vilket mellan raderna betyder att det var ganska illa...

Avvaktar med spänning.
 
  • Gilla
NoiseMaker
  • Laddar…
J
Brukar kika runt här på byggahus men blev medlem först idag så att jag kunde få skriva ett inlägg i den här tråden. Hur skitnödiga kan man bli?? Företaget håller ju på å hanterar killens reklamation, ge dem the benefit of the doubt. Köpte själv fem teakdörrar av dem för tio år sedan. Sjukt snygga och välgjorda då å lika snygga idag. Tre år efter mitt köp lyckades jag utsätta den ena dörren för en belastning man inte bör utsätta nån dörr för (jag är klokare idag) och det ena gångjärnet gav med sig lite. Det lär vara preskriberat nu men jag kan tänkas ha underdrivit min roll i det hela när jag ringde dem för att beställa ett nytt men tänkte såklart att jag skulle få pröjsa för det. Icke. De kom dit, satte nya på samtliga dörrar och tog inte en spänn för det. Service deluxe.
Missförstå mig rätt, jag ifrågasätter inte att killen verkar ha fått ett måndagsexemplar men det jag undrar när jag läser alla svar på det ursprungliga inlägget är varför alla är så jävla snabba på att döma å måla fan på väggen. Alla kan göra fel, det avgörande är ju hur felet hanteras. Blir så trött på alla gnällkärringar. Så. Första å sista inlägget från min sida.
 
  • Gilla
gustaviansk och 2 till
  • Laddar…
J JohanSebelius skrev:
Brukar kika runt här på byggahus men blev medlem först idag så att jag kunde få skriva ett inlägg i den här tråden. Hur skitnödiga kan man bli?? Företaget håller ju på å hanterar killens reklamation, ge dem the benefit of the doubt. Köpte själv fem teakdörrar av dem för tio år sedan. Sjukt snygga och välgjorda då å lika snygga idag. Tre år efter mitt köp lyckades jag utsätta den ena dörren för en belastning man inte bör utsätta nån dörr för (jag är klokare idag) och det ena gångjärnet gav med sig lite. Det lär vara preskriberat nu men jag kan tänkas ha underdrivit min roll i det hela när jag ringde dem för att beställa ett nytt men tänkte såklart att jag skulle få pröjsa för det. Icke. De kom dit, satte nya på samtliga dörrar och tog inte en spänn för det. Service deluxe.
Missförstå mig rätt, jag ifrågasätter inte att killen verkar ha fått ett måndagsexemplar men det jag undrar när jag läser alla svar på det ursprungliga inlägget är varför alla är så jävla snabba på att döma å måla fan på väggen. Alla kan göra fel, det avgörande är ju hur felet hanteras. Blir så trött på alla gnällkärringar. Så. Första å sista inlägget från min sida.
Kan ju bero på prislappen...
 
S
Haha, vad många nyregistrerade användare som helt plötsligt kom springade för att försvara Qvesarum. :thinking:
 
  • Gilla
  • Haha
JohanN03 och 21 till
  • Laddar…
J Johnsvi skrev:
Dörrarna har skickats tillbaka. Men jag har inte fått reda på vad som ska göras med dom. Jag har även pratat med Vd:n och han höll med om att gliporna var i största laget. Men iom att jag köpt en omålad dörr så skulle man få räkna med att ”spackla lite”. Köper man en målad dörr så är allt sånt redan gjort.

Jag sa att det är för mycket glipor och för mycket pengar för att jag ska tycka det är okej. Får se vad dom säger när dom hör av sig nästa gång. Dom har erbjudit sig att måla dörrarna som kompensation.
Hej, läser av en händelse denna följetong om dörrar som inte fungerar som det var tänkt, och undrar så klart då vad vi i detta flöde ska tillföra för att få dig att må bättre??
Jag har varit kund hos Qvesarum i närmare 20 år och känner faktiskt inte igen mig i det du skriver här. Problemet som uppkommit löses väl lämpligast med Qvesarum, eller?
Undrar annars nyfiket vad du vill uppnå med att hänga ut Qvesarum och klaga i ett forum på det här sättet. Lös uppgiften med Qvesarum, skulle förvåna mig storligen om de inte rättar till problemet. Jag har köpt, fönster, dörrar, golv, inredning till stall och Gud vet allt från dem. Upp med humöret nu! Lycka till, det kommer säkert ordna sig.
 
S sinuslinus skrev:
Haha, vad många nyregistrerade användare som helt plötsligt kom springade för att försvara Qvesarum. :thinking:
Halva företaget har blivit medlemmar på byggahus.se.......
 
  • Gilla
  • Haha
JohanN03 och 17 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Haha, vad många nyregistrerade användare som helt plötsligt kom springade för att försvara Qvesarum. :thinking:
Ja det är lätt att klaga det är inte lätt att ge beröm. Det krävs viss förmåga till det och som vi läser så är detta på väg att lösa sig det var ju bra.
Detta då alla gör fel någon gång men de som tar hand felaktighrten som det är vinnarna.
 
K Kane skrev:
:cool:
Halva företaget har blivit medlemmar på byggahus.se.......
Nej jag är egen företagare o vet hur svårt det är att driva firma. Min verksamhet är vätgasframställan ur waste.
Godkväll.
 
D Dodgehemi skrev:
Hej, läser av en händelse denna följetong om dörrar som inte fungerar som det var tänkt, och undrar så klart då vad vi i detta flöde ska tillföra för att få dig att må bättre??
Jag har varit kund hos Qvesarum i närmare 20 år och känner faktiskt inte igen mig i det du skriver här. Problemet som uppkommit löses väl lämpligast med Qvesarum, eller?
Undrar annars nyfiket vad du vill uppnå med att hänga ut Qvesarum och klaga i ett forum på det här sättet. Lös uppgiften med Qvesarum, skulle förvåna mig storligen om de inte rättar till problemet. Jag har köpt, fönster, dörrar, golv, inredning till stall och Gud vet allt från dem. Upp med humöret nu! Lycka till, det kommer säkert ordna sig.
”Av en händelse”?
Du blev ju medlem alldeles nyss!
 
Torsten Granberg Torsten Granberg skrev:
Ja det är lätt att klaga det är inte lätt att ge beröm. Det krävs viss förmåga till det och som vi läser så är detta på väg att lösa sig det var ju bra.
Detta då alla gör fel någon gång men de som tar hand felaktighrten som det är vinnarna.
Att klaga är lätt när dörrarna såg ut som de gjorde. Att ge beröm tror jag inte kommer att ske (och skall inte) förrän allt är åtgärdat till kundens belåtenhet.
 
  • Gilla
andthe och 5 till
  • Laddar…
Kul att ni engagerar er och kommer till byggahus för att försvara Qvesarum.

I mitt tycke så har ju TS absolut inte sågat er vid fotknölarna. TS ställer ju bara en enkel fråga i sitt första inlägg, samt frågar om råd hur man går vidare.

"Är det här vad man kan förvänta sig eller är det jag som är för noga?"

Att ni tolkar det här som att man hänger ut företaget är rätt skrattretande imo
 
  • Gilla
  • Älska
Anonymiserad 263386 och 9 till
  • Laddar…
A
Fejkprofiler som skyddar företaget? Är det inte bättre att se till att hantera reklamationer schysst, än det?
 
  • Gilla
etompau och 4 till
  • Laddar…
A
P PG67 skrev:
Jag är lite på Johans sida här, det händer att det går fel ibland och det här var ju en tråkig historia.
Själv köpte jag vikdörrar från Quesarums förra året 2800x2200 som jag monterade som altandörr.
Kollade runt lite men Quesarums var det mest ekonomiska alternativet, flera tusenlappar under andra leverantörers pris.
När jag monterat fick jag inte till justeringen av gångjärnen riktigt. då hade jag telefonkontakt med en montör som förklarade hur det funkar, men det gick inget vidare. Så då bestämdes det att dom kommer förbi för att hjälpa mej.
Det tog några veckor innan dom kom, men det är klart ska man åka 100 mil så samlar men på sej några jobb som man kan ta på samma resa.
Efter besöket har dörren fungerat perfekt å snygg är den. Så dålig service vill jag inte påstå att jag fick.
Nu är ju inte jag någon storhandlare på Quesarums men för mej så gav dom ett gott intryck och god service[bild] [bild]
Titta ytterligare en ny medlem som rycker ut till försvar! Jag börjar känna att Quesarum är en firma man ska hålla sig lika långt ifrån som irländska asfaltläggare.
 
  • Gilla
Anonymiserad 263386 och 5 till
  • Laddar…
Det känns ju inte speciellt användbart att jämföra med något som levererats för 10 - 20 år sedan, mycket kan ha hänt kvalitetsmässigt med ett företag på den tidsrymden.
 
  • Gilla
Violina och 2 till
  • Laddar…
P PG67 skrev:
Jag är lite på Johans sida här, det händer att det går fel ibland och det här var ju en tråkig historia.
Själv köpte jag vikdörrar från Quesarums förra året 2800x2200 som jag monterade som altandörr.
Kollade runt lite men Quesarums var det mest ekonomiska alternativet, flera tusenlappar under andra leverantörers pris.
När jag monterat fick jag inte till justeringen av gångjärnen riktigt. då hade jag telefonkontakt med en montör som förklarade hur det funkar, men det gick inget vidare. Så då bestämdes det att dom kommer förbi för att hjälpa mej.
Det tog några veckor innan dom kom, men det är klart ska man åka 100 mil så samlar men på sej några jobb som man kan ta på samma resa.
Efter besöket har dörren fungerat perfekt å snygg är den. Så dålig service vill jag inte påstå att jag fick.
Nu är ju inte jag någon storhandlare på Quesarums men för mej så gav dom ett gott intryck och god service[bild] [bild]
Vad är det för årsmodell på huset, och renoverar ni allt tidstypiskt?
 
  • Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.