4 097 läst ·
7 svar
4k läst
7 svar
Missljud yale doorman L3
Hej!
Installerat ytterligare ett yale L3 på en dörr. Nu har jag ett missljud vid låsning och upplåsning, låter som att något kärvar när man trycker på låsknappen.
Har installerat 4-5 yale L3 tidigare och kan inte se vad som kan va fel, har inte stött på detta problem innan. Har någon vart med om liknande? // Adde
Installerat ytterligare ett yale L3 på en dörr. Nu har jag ett missljud vid låsning och upplåsning, låter som att något kärvar när man trycker på låsknappen.
Har installerat 4-5 yale L3 tidigare och kan inte se vad som kan va fel, har inte stött på detta problem innan. Har någon vart med om liknande? // Adde
Samma problem här..skrapljud vid låsning, mindre oljud vid upplåsningaddebaddeman skrev:
Hej!
Installerat ytterligare ett yale L3 på en dörr. Nu har jag ett missljud vid låsning och upplåsning, låter som att något kärvar när man trycker på låsknappen.
Har installerat 4-5 yale L3 tidigare och kan inte se vad som kan va fel, har inte stött på detta problem innan. Har någon vart med om liknande? // Adde
Spännande, jag återkommer när jag fått svar från yale
Det har tydligen släppts en ny version av låshuset i mitten på maj. Denna låter surrande istället för klick som tidigare. En annan skillnad är att dörrhandtaget inte går att trycka ner när dörren är låst. Det kan vara det..Zdenek Marek skrev:
Jag har samma surrande ljud. Har precis bytt ut mitt gamla v2n som gick sönder. Det äldre låset hade inget surrande ljud men sen äldre låskistan. Men då ska det där surrande/skrapande ljudet vara gissar så gissar jag ? Eller hur har det gått ?Zdenek Marek skrev:
De va inget fel, Har monterat cirka 50-tal L3 efter det och dom låter mer eller mindre allihopa men nu sista året har de vart bättre.
Klicka här för att svara