Till och från under flera års tid har vi haft problem med dålig lukt från tvättstugan i vårt enplanshus med krypgrund. Ena dagen kan vara helt luktfri medan det dagen efter kan lukta väldigt illa. Det är svårt att beskriva lukten men ett försök är en blandning mellan surt och unket.
Eftersom lukten inte varit konstant har jag inte trott på fukt eller mögel utan mer någonting som har med avloppet att göra. Idag såg jag dock för första gången missfärgningar på innerväggen mellan tvättstugan och sovrummet. Det är en gipsvägg målad i vitt med mindre lätt gulfärgade fläckar på ett par centimeter på olika ställen. De känns dock inte fuktiga och luktar inte heller.
Kan någon ge mig några kloka råd eller synpunkter gällande detta och hur man går vidare?