Paul-Staffanstorp
Ha ha ha...

Tänk också på att den ju faktiskt inte finns i alla färger så det matchar vid en kakelsättning.

För den som vågar har biltema fått in en produkts som verkar
väldigt lik tec7, "BT multibond 7" skillnaden
är priset 65:-

Paul-Staffanstorp
Peter2400 skrev:
Låter ju nästan helt otroligt när man läser om den. :wow:

Den kan ju verkligen ALLT !

Är inte hundra men har för mig att det ska finnas silikonbortagningmedel av något typ av slag som man applicerar på silikonen ! sen är det bara tvätta av,torka och dra nytt!

Paul-Staffanstorp
Jag vet att Bostik har någon sorts lösningsmedel på liten patron.

Provade själv det för en tid sedan och visst hjälpte det, men det var tidsödande...

Okey! Hade en kompis som testade ett borttagningsmedel nu vet jag inte om det var bostiks med det hade funkat bra sa han. Men far gärna till en kakelgrossist och fråga så har dom nog någon produkt som ska hjälpa dig !:)

Peter2400 skrev:
Byggmax har också en variant som heter Super 7. Har använt den en del dock inte till "krävande" saker som våtutrymmen och den är trevlig att använda.

Paul-Staffanstorp
f91jsw skrev:
Byggmax har också en variant som heter Super 7. Har använt den en del dock inte till "krävande" saker som våtutrymmen och den är trevlig att använda.
Den anser ju i alla fall jag nog vara ett lim mer än en ersättning för silicon i badrum m.m.

Paul-Staffanstorp skrev:
Den anser ju i alla fall jag nog vara ett lim mer än en ersättning för silicon i badrum m.m.
Det är samma sak som de övriga som nämnts i tråden, dvs MS polymer (modifierad silyl-polymer). Uppfanns i Japan på 70-talet och används industriellt i olika varianter som ersättning för polyuretanlim för att slippa isocyanater, exempelvis för att limma fast fönster i tågvagnar.

• Gilla
BjörnF
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp
Möjligt att det är så men det står ingenting om mögelresistent och det står att den inte bör användas där den utsätts för vatten vilket jag tolkar som att den inte är att rekommendera i badrum.
Men men... jag vet inte så noga för jag har aldrig testat den i sådana utrymme.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.