Hej,
Bygger just nu en altan och undrar lite över vad minsta rekommenderade avstånd mellan altandörr och själv golvet är? Just nu hamnar jag på ungefär 22 mm.
Anledningen att jag frågar är att jag tänker på eventuellt resningar i marken eller liknande. Vill ju gärna hamna så nära i nivå med golvet inomhus som möjligt.
Altanen är byggd på stenplattor.
Bygger just nu en altan och undrar lite över vad minsta rekommenderade avstånd mellan altandörr och själv golvet är? Just nu hamnar jag på ungefär 22 mm.
Anledningen att jag frågar är att jag tänker på eventuellt resningar i marken eller liknande. Vill ju gärna hamna så nära i nivå med golvet inomhus som möjligt.
Altanen är byggd på stenplattor.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 610 inlägg
Står huset på lera? Det är omöjligt att gissa om det kommer att röra sig utan att veta förutsättningarna. Så länge dörren går att öppna med eventuell dörrmatta framför är det OK.
Tack för svar. Ska väl användas lite ibland när det snöar, men där inser jag att det krävs noggrann skottning och sopning för att det ska fungera, så det är ok.
Underlaget på tomten är gammal skog, så sten, grus, sand mm. Lera är det inte 🙂.
Under stenplattorna är det paddat grus.
Underlaget på tomten är gammal skog, så sten, grus, sand mm. Lera är det inte 🙂.
Under stenplattorna är det paddat grus.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Absolut minsta avstånd mellan köksö och diskbänk?
Arkitekter, Arkitektritat & Extern design -
Minsta avstånd mellan upphöjd altan och garage för att inte räknas som ihopbyggda
Bygglov -
Minsta avstånd mellan radiatorrör/kallvattenrör? Samt vad tror ni detta kosta att få åtgärdat?
Värme allmänt -
Minsta tillåtna avstånd mellan garage och Attefallshus/Friggebod
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Minsta avstånd mellan altan och träfasad?
Altan & Uteplats