Har på sista tiden märkt att mängden varmvatten minskat ordentligt.
Från o ha räckt till ett bad o två duschar räcker det nu bara till en dusch?
Temperaturen har dock inte förändrats (ja förrns det blir kallt då).
Har letat efter ev läckage, men kan inte finna nått.

Vad kan ha hänt undrar en lekman?
 
Igenkalkad VVB?
 
Borde inte det märkas på trycket?
 
D
Kanske termostaten på vvb som börjar ge upp så att vattnet i vvb är betydligt svalare än tidigare?
 
Om en beredare kalkar igen blir det ingen skillnad på trycket, men mängden VV minskar. Efter en tid, kommer (om det är kalk) värmespiralen i VVB att gå sönder. Har du eget vatten?
 
Så då var problemet löst.
Efter samtal med en riktigt trevlig och hjälpsam tekniker på Nibe visade sig problemet vara ett sprucket plaströr. Det röret leder kallvattnet till toppen av vvb så att sedan temperaturen sprider sig jämt.

Så efter lite meck o 250:- fungerar den återigen som den skall.

Tack för era tips ovan iaf.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.