Lång historia kort men behövde ta bort en bräda av laminatgolvet för att komma åt rör. Tyvärr var köket ivägen för att enkelt lyfta hela brädan så fick kapa den. Kortsidorna är ju förstörda men långsidan är hel. Limmade bara tillbaka den och tycker inte det ser så illa ut. Däremot så låter det. Kliver man på 2-3 bräder ut från den vi kapade så knarrar det, tror det kommer från själva skarvarna på kortsidorna.
Fattar att vi nog får leva med det men tänkte kolla med forumet om det kanske finns något knep jag inte tänkt på.
Fattar att vi nog får leva med det men tänkte kolla med forumet om det kanske finns något knep jag inte tänkt på.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 293 inlägg
Limma skarvarna som knarrar så dom är fasta eller smörj ytorna med lithiumfett eller låsolja?
Liten uppdatering. Rörmockare satte dit elementet bredvid och satte några träbitar under. Nu har vi tagit upp golvet pga fuktskada och man kanske kan fixa något nu? Jag tror det är utsågningen i spånskivan som knarrar.
Undersidan:
Ovansidan:
Tänker spontant att trycka i trälim i skarvarna? Kanske skruva ovanifrån också?
Undersidan:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ovansidan:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tänker spontant att trycka i trälim i skarvarna? Kanske skruva ovanifrån också?
Klicka här för att svara