K karlmb skrev:
Det är emot lagen att kräva underhållsavtal.
Vad menar du med endast luft?
Detta verket renas endast med luft . Precis som på reningsverk. Inga tillsatser..
 
Perrolf Perrolf skrev:
Detta verket renas endast med luft . Precis som på reningsverk. Inga tillsatser..
Och din polonit då...
 
K karlmb skrev:
Det är emot lagen att kräva underhållsavtal.
Vad menar du med endast luft?
är det emot laget ? i lerumskommun krävde kommunen detta för alla minireningsverk
 
Claes Sörmland
F Fredrik_THE skrev:
är det emot laget ? i lerumskommun krävde kommunen detta för alla minireningsverk
MÖD fastslog i slutet av 2017 att det är lagligt att villkora avloppstillstånd med serviceavtal. Men det är ett rätt meningslöst villkor eftersom att termen serviceavtal inte betyder något definierat. Inget blir ju bättre av att man betalar pengar för en oklar tjänst utan innehåll. Det är ju vissa driftservicemoment som är det relevanta för om anläggningen ska funka eller inte, inte ett avtal som sådant.

Läs mer här:

https://www.havochvatten.se/avlopp-...-med-krav-pa-att-serviceavtal-ska-finnas.html
 
K karlmb skrev:
Och din polonit då...
Har inget. endast luft.
 
K karlmb skrev:
Och din polonit då...
Har endast luft .Så perfekt och bra .
 
  • Gilla
wildeside
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
MÖD fastslog i slutet av 2017 att det är lagligt att villkora avloppstillstånd med serviceavtal. Men det är ett rätt meningslöst villkor eftersom att termen serviceavtal inte betyder något definierat. Inget blir ju bättre av att man betalar pengar för en oklar tjänst utan innehåll. Det är ju vissa driftservicemoment som är det relevanta för om anläggningen ska funka eller inte, inte ett avtal som sådant.

Läs mer här:

[länk]
OK, Illa! Kanske var samma miljötant som jobbade i min grannkommun ett tag då... Hon tyckte inte det hade någon betydelse att en slambil inte kan suga oändligt antal meter på både höjden och tvären, utan jag måste lägga en fast sugledning för att bilarna inte ska behöva backa mer än 10 m...
 
Perrolf Perrolf skrev:
Har endast luft .Så perfekt och bra .
Du menar att du slapp använda polonit i en Ecobox? Vilken kommun gick med på det?
 
K karlmb skrev:
Du menar att du slapp använda polonit i en Ecobox? Vilken kommun gick med på det?
Haha tänkte köpa en Ecobox men så blev det inte för mycket annat skit och hålla på med .Det blev en oxyfix. Så väldigt bra bara syre.
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
Perrolf Perrolf skrev:
Haha tänkte köpa en Ecobox men så blev det inte för mycket annat skit och hålla på med .Det blev en oxyfix. Så väldigt bra bara syre.
Nice, verkar vara ett bra alternativ. Kostar ca ?
 
  • Gilla
Perrolf
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Nice, verkar vara ett bra alternativ. Kostar ca ?
Runt 120.000 med allt.
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
K karlmb skrev:
OK, Illa! Kanske var samma miljötant som jobbade i min grannkommun ett tag då... Hon tyckte inte det hade någon betydelse att en slambil inte kan suga oändligt antal meter på både höjden och tvären, utan jag måste lägga en fast sugledning för att bilarna inte ska behöva backa mer än 10 m...
Hos mig backar dom in och suger 25 m utan något extra.
 
Perrolf Perrolf skrev:
Runt 120.000 med allt.
Billigt då! I Sverige kostar bara verket runt 100' i fallet WH-puts..
 
J jonaserik skrev:
Hos mig backar dom in och suger 25 m utan något extra.
Jo, här också, men de ville inte ge nya lov där man tvingas backa så långt. Att snart varenda lastbil kan backa själv eller styras utifrån med fjärrkontroll i svåra lägen var inget som imponerade på tanten. Men jag struntade i att driva det vidare då jag ansökt om att ta hand om slammet själv från början och först senare när jag kanske tröttnat på det, behöver ha en sugledning. Då är framtiden redan här och dessutom kan de inte neka mig en fysiskt acceptabel sughöjd...så min redan nedlagda sugledning kommer att kunna tas i bruk utan vidare käbbel.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.