Horribel driftskostnad för värme, 32 500kr! Själv kostar mitt 255+ 55 bo/bi-area ca 6 tusen i uppvärmning. i Huddinge. (förstås väldigt välisolerat)

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Tjaa, dyrt fjärrvärmeavtal kanske och poolens uppvärmning är nog inte gratis.

H hertzbo skrev:
Horribel driftskostnad för värme, 32 500kr! Själv kostar mitt 255+ 55 bo/bi-area ca 6 tusen i uppvärmning. i Huddinge. (förstås väldigt välisolerat)
6000kronor /0,83(billigaste avtalet just nu per kw)= 7229 kwh per år. Vad har du för isolering och uppvärming?

Synd att sån där stilren minimalism inte går att bygga idag pga alla regler. Källartrappen måste ju t.ex förses med trappräcken om den hade byggts idag, entrétrappen skulle behöva bli en rullstolsramp istället, osv.

S surfarn skrev:
6000kronor /0,83(billigaste avtalet just nu per kw)= 7229 kwh per år. Vad har du för isolering och uppvärming?
400mm i väggar, 600mm lösull på vind, 300mm frigolit i platta, bergvärme och ftx. Sedan har jag förstås hushållsel så 11000 kwh/år blir det ändå.

Mycket snygg stil på detta hus!

MultiMan
Helt dött inomhus, kunde lika gärna varit en veterinärklinik. Utsidan får godkänt.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Håller med. Insidan måste vara sönderrenoverad alldeles för mycket vitt. Det hade varit roligt att se hur det såg ut i orginal. Men i övrigt ett väldigt trevligt hus.

K
Jättefint hus men jag såg fram emot att få tips om att bevara 60-talet, men ickes, hypermodernt och opersonligt, får leta vidare. Har ett liknande hus som vi vill försöka få mer känsla av husets ursprung, tyvärr har tidigare ägare "slarvat" huspärmen så vi vet inget Nån som har bra tips?

Mikael_L
Snyggt hus, jag har tydligen någon slags kärlek till sådana här lådor.
Om de bara är någorlunda stilsäkra.

Jag håller dock med andra om att det är lite för opersonligt och vitt inne.
Jag har en känsla av att det funnit originalinredningar med mer trä ursprungligen.

• Gilla
Hyltran från Veglemyren
  • Laddar…
316097
24 000 000 i Helsingborg...för det där...njae...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.