3 106 läst ·
12 svar
3k läst
12 svar
Minimalistisk 1960-talslyx i Helsingborg
På konsumentens sida
· 3 620 inlägg
Den här veckan får vi möjlighet att njuta av en genomtänkt lyxvilla i Helsingborg, med hög kvalitet inifrån och ut.
Du kan läsa artikeln här: Minimalistisk 1960-talslyx i Helsingborg
Du kan läsa artikeln här: Minimalistisk 1960-talslyx i Helsingborg
Synd att sån där stilren minimalism inte går att bygga idag pga alla regler. Källartrappen måste ju t.ex förses med trappräcken om den hade byggts idag, entrétrappen skulle behöva bli en rullstolsramp istället, osv.
Besserwisser
· Hallands Län
· 860 inlägg
Mycket snygg stil på detta hus!
Håller med. Insidan måste vara sönderrenoverad alldeles för mycket vitt. Det hade varit roligt att se hur det såg ut i orginal. Men i övrigt ett väldigt trevligt hus.
Jättefint hus men jag såg fram emot att få tips om att bevara 60-talet, men ickes, hypermodernt och opersonligt, får leta vidare. Har ett liknande hus som vi vill försöka få mer känsla av husets ursprung, tyvärr har tidigare ägare "slarvat" huspärmen så vi vet inget Nån som har bra tips?
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Här är ett 60-talshus som är välbevarat: https://www.byggahus.se/arkitektur/njut-akta-1960-talsstil
Snyggt hus, jag har tydligen någon slags kärlek till sådana här lådor.
Om de bara är någorlunda stilsäkra.
Jag håller dock med andra om att det är lite för opersonligt och vitt inne.
Jag har en känsla av att det funnit originalinredningar med mer trä ursprungligen.
Om de bara är någorlunda stilsäkra.
Jag håller dock med andra om att det är lite för opersonligt och vitt inne.
Jag har en känsla av att det funnit originalinredningar med mer trä ursprungligen.
Klicka här för att svara
