Hej,
jag har för avsikt att ersätta kyl/frys + skåpsektion med kyl- och frysskåp. (Miele)
Jag tänkte samtidigt göra om köksön så att jag tar bort alla hällarna,
sätter in en Siemens-spis och därmed delar ön i 2 delar. Då måste
jag samtidigt byta bänkskiva.
Vad jag kan se är det 60cm bredd för kyl resp. frys. Köksön kan jag precis
dra ut så att det blir 60cm bredd för spisen.
Mina frågor:
- Är detta ett stort jobb eller något man delvis kan göra själv fastän man inte är så
jättevan? (Spisen får behörig koppla in).
- Ge förslag på bänkskiva på köksön. Dels till vänster och dels till höger.
Jag tänker nog behålla vasken.
- Hur mycket space behövs runt maskinerna?
Jag tänkte börja med köksön för då har jag hela tiden tillgång till ugn.
Andra tankar, idéer, synpunkter?