Var sugen på att fixa bättre ventilation på vårt gamla hus med självdrag. Den här PAX Eos historien verkar göra installationen ganska enkel.
1. Aggregatet sitter i tvättstugan så behöver inte oroa mig för att den hamnar på kallvinden
2. All frånluft från huset tas direkt upp av aggregatet vilket gör att inga frånluftskanaler behöver dras
Tänkte nått sånt här:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Aggregatet markerat med grönt.
Tilluftskanaler i rött dragna på kallvinden.
Tilluftsventiler i sovrummen markerat med blått.
Dock har den bara kapacitet på ca 60 kvm. Så den behöver kompleteras med något. Har en vanlig frånluftsfläkt i duschen nu samt en friskluftsventil i vardagsrummet. Tillsammans borde det utgöra en komplett ventilation.
Någon som har några tankar på enklare lösningar?
Det jag vill eftersträva är bättre luft i sovrummen. En bonus är att det nu skulle komma in varm friskluft eftersom värmen ifrån luft-luft pumpen inte når sovrummen så bra om man sover med stängda dörrar.