12 091 läst ·
32 svar
12k läst
32 svar
minerit eller putsa ? hjälp !
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Jawen skrev.
"Sedan är det helt "onormal" användning att stå och spruta varmvatten rakt på väggen, vem gör så i allmänhet ?"
Så gör jag iaf...gillar inte att duscha kallt.....
Jawen skrev.
Skiten fastnar just i fogen !!, och om fogen finns för att kompensera plattans olikhet, så kan ju du berätta för mig vad i väggen som skulle ta upp rörelserna utan att kaklet skulle spricka.
Kanske därför man kaklar på ett dött material som gips,minerit mm som inte rör sig ??
Jawen skrev..
Hur dumt som helst !!, hur stor mängd per kvm......
Ja, då kan man väl lägga en klump på ena kanten av varje kvm då eller ?
Funkar väl inte praktiskt för en plattsättare att ha en my-mätare med sig...Om man tänker lite så förstår man nog att det skall fördelas över hela ytan.
Sen kan jag hålla med att det gått lite hysteri i att inte använda kartonggips...gör man det rätt med dagens tätskikt så skulle gips funka....
Skönt att jon_h e tillbaka...inte sett han på ett tag !!
.
"Sedan är det helt "onormal" användning att stå och spruta varmvatten rakt på väggen, vem gör så i allmänhet ?"
Så gör jag iaf...gillar inte att duscha kallt.....
Jawen skrev.
Skiten fastnar just i fogen !!, och om fogen finns för att kompensera plattans olikhet, så kan ju du berätta för mig vad i väggen som skulle ta upp rörelserna utan att kaklet skulle spricka.
Kanske därför man kaklar på ett dött material som gips,minerit mm som inte rör sig ??
Jawen skrev..
Hur dumt som helst !!, hur stor mängd per kvm......
Ja, då kan man väl lägga en klump på ena kanten av varje kvm då eller ?
Funkar väl inte praktiskt för en plattsättare att ha en my-mätare med sig...Om man tänker lite så förstår man nog att det skall fördelas över hela ytan.
Sen kan jag hålla med att det gått lite hysteri i att inte använda kartonggips...gör man det rätt med dagens tätskikt så skulle gips funka....
Skönt att jon_h e tillbaka...inte sett han på ett tag !!
.
Administrator
· Skåne
· 8 684 inlägg
Jag tycker inte att den här diskussionen leder någon vart och stänger tråden.
Produkter som diskuteras i tråden