Hej
Jag har en villa från -79 där ena sovrumsväggen ligger mot garageväggen, garaget är ouppvärmt på en platta på mark.
Jag hade tänkt att slå upp väggen mellan huset och garaget och använda en del av garaget som "garderob" ca 3-4 kvm.
Min tanke är att lägga byggplast mot garageplattan (ångspärr) och sedan cellplast som isolering och spånskiva/laminatgolv på det. Regla upp med 95mm reglar som "mellanvägg" med isolering i och sen så mycket isolering det går att få in i taket (utrymmesbrist)

Är denna konstruktion ok och hur tjock bör cellplasten som isolerar golvet vara? Räcker 70mm?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.