C Cocomango skrev:
Tänkte på en sak - tror du jag har nog med träyta att slipa då? Det har bara slipats av mig 1 gång. Jag resonerar så att; bevisligen slipade jag för få gånger med 60 pappret. Vilket är anledningen till att golvet är lite rödaktigt. Därför bör det finnas bra med träyta kvar att slipa innan det blir för tunt.
Det beror lite på vad du har för parkett och hur tjock slitskiktet är. Billiga parkettgolv kan slipas upp till 2 gånger, dyrare upp till 5, massiva fler gånger än du hinner på en livstid. I ditt fall vill du ju bara slipa bort lacken du lagt på och "fullborda" din första slipning så du kommer inte göra ytterligare en helslipning utöver det du redan slipat så bör inte vara någon risk om du inte vet att det slipats flera gånger förut.

• Gilla
Cocomango
  • Laddar…
Gummistol Gummistol skrev:
Det beror lite på vad du har för parkett och hur tjock slitskiktet är. Billiga parkettgolv kan slipas upp till 2 gånger, dyrare upp till 5, massiva fler gånger än du hinner på en livstid. I ditt fall vill du ju bara slipa bort lacken du lagt på och "fullborda" din första slipning så du kommer inte göra ytterligare en helslipning utöver det du redan slipat så bör inte vara någon risk om du inte vet att det slipats flera gånger förut.
Jag tror det är en parkett av det dyrare slaget. Så jag utgår från att det går att köra minst 2 slipningar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.