3 280 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Min skorsten gick sönder på 2 veckor!
Tjena
Köpte min kåk för 2,5månad sedan. I vårat vardagsrum finnes en styck öppen spis, finemang tänkte jag, i med en kassett!
Ringde sotaren som kom ut och provtryckte kanalen och han var nöjd. Inga synliga läckage eller dyl "tuta och kör" som han uttryckte sig. Detta utspelade sig för 2 veckor sedan.
Jag(muraren) satte i en Keddy, idag kom en annan sotare ut för efterkontroll, sotaren kom från samma firma(förra gången var det chefen, nu en vanlig anställd). Det är nu probsen hopar sig. Skorstenen läckte "läckage som inte gick att missa". Ska ta och ringa den goda "skorstensfejarmästaren" på måndag, just nu är jag bara uppgiven. Jag hade aldrig i helvete investerat 15000kr i en insats om jag visste att skorstenen ej var i eldgott skick. De gjorde samma kontroll nu som förra gången dvs med fläkt och rökgaspatron.
Trevlig helg allesammans!
Köpte min kåk för 2,5månad sedan. I vårat vardagsrum finnes en styck öppen spis, finemang tänkte jag, i med en kassett!
Ringde sotaren som kom ut och provtryckte kanalen och han var nöjd. Inga synliga läckage eller dyl "tuta och kör" som han uttryckte sig. Detta utspelade sig för 2 veckor sedan.
Jag(muraren) satte i en Keddy, idag kom en annan sotare ut för efterkontroll, sotaren kom från samma firma(förra gången var det chefen, nu en vanlig anställd). Det är nu probsen hopar sig. Skorstenen läckte "läckage som inte gick att missa". Ska ta och ringa den goda "skorstensfejarmästaren" på måndag, just nu är jag bara uppgiven. Jag hade aldrig i helvete investerat 15000kr i en insats om jag visste att skorstenen ej var i eldgott skick. De gjorde samma kontroll nu som förra gången dvs med fläkt och rökgaspatron.
Trevlig helg allesammans!
Nix Det läckte vid tackgenomförningen, frostskador. Jag förstod på sotarna att dom undra hur chefen kunde missat detta. Han skrev ner mob.nummer och sa att jag skulle ringa och prata med chefen. Dom hade full förståelse för min besvikelse.
Klicka här för att svara