2 495 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
min mott på valopps avluftning
Har stött på ett litet problem.
jag tänkte fälla in ett skåp en bit in i en vägg & nu när jag river bort gipset så visardet sig att just där gick avluftningen för avloppen.
röret är idag ett 110 rör, kan man gå ner i dimension? vad är minsta måttet man får ha, utan försämrad funktion?
kan jag runda skåpet utan att det stör funktionen?
om jag inne i väggen under skåpet går 90 grader åt höger & sen rakt upp, vär att sedan gå tilvaka åt vänster & rakt upp?
givetvis måste jag ha lite lite fall, för regn som komer ner i röret.
jag tänkte fälla in ett skåp en bit in i en vägg & nu när jag river bort gipset så visardet sig att just där gick avluftningen för avloppen.
röret är idag ett 110 rör, kan man gå ner i dimension? vad är minsta måttet man får ha, utan försämrad funktion?
kan jag runda skåpet utan att det stör funktionen?
om jag inne i väggen under skåpet går 90 grader åt höger & sen rakt upp, vär att sedan gå tilvaka åt vänster & rakt upp?
givetvis måste jag ha lite lite fall, för regn som komer ner i röret.
Jag har 50 mm med några 90 gr (88,5) böjar. Total rörlängd ca 10 m. Det fungerar alldeles utmärkt. Jag gissar att man rekommenderar 110 för att ha möjligheten att ansluta något annat senare. Tekniskt sett fungerar det med 50 mm rör. i alla fall i en vanlig villa. Viskositeten på vatten är ungefär 55,8 ggr så hög som luft. (20 C, atmosfärstryck)
Klicka här för att svara