Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Tur att du fick bort skivan, bäst före datum gick ju ut i augusti! 👍🏾😄
Den luktade lite härsket, nu när du säger det.

Nämen PD 06/2024, tror jag avser production date.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
N
Gauthier Gauthier skrev:
I detta fall började piggarna i nyckel ge sig, se bild ovan. Jag tror jag hade bara pajat nyckeln.
Ja många gånger är nycklarna som kommer med riktigt dåliga och går lätt sönder.

• Wow
Gauthier
  • Laddar…
Gauthier Gauthier skrev:
Den luktade lite härsket, nu när du säger det.

Nämen PD 06/2024, tror jag avser production date.
Stod det 06 tom... tror de ska vara märkta med bäst före datum.. har iofs aldrig sett nån med något annat än siffror på...

För mig gick det varken med städ, olika haknycklar (som böjdes eller gick av) etc på min nya Makita. Dessutom trycktes låset sönder ganska omgående. Nu har det ju ordnat sig för frågeställaren, men jag lovade mig själv att bidra och posta min lösning då jag testade tidigare lösningar utan framgång. Köpte Bachos smala skiftnyckel 9031-t för att komma mellan skivan och vinkelslipen för mothåll eftersom spärren var trasig (bra spec.nyckel som är värd att ha). Där fanns typ 4mm bred glipa för en 21mm nyckel. Sedan satte jag längre bultar i hålen enligt bilderna och fick kraft att dra upp med ett brytjärn. Fattar inte hur det kan ha fastnat för att ge de märken som var på skivan. Köpte oxå julas låsmutter m14 som låser och öppnar med handkraft. Värd 150 spänn för att slippa framtida problem! Hoppas det hjälper någon.

• Närbild på en Makita vinkelslip med en röd märkning på slipkivan och en rosa pil som pekar mot låsmuttern.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vinkelslip med trasig spärr, två långa bultar och en skiftnyckel använd för att dra upp skivan som fastnat, i en verkstadsmiljö.
    Skapa konto
  • En Bahco 9031-T skiftnyckel visas, med fokus på käftarna, omgiven av verktyg och kablar i en verkstadsmiljö.
    Skapa konto
  • Nära bild på en trasig vinkelslip med borttagen skiva och låsmutter, hållna av en handske på en verktygsbänk.
    Skapa konto
  • Svart låsmutter M14 från Meec Tools med texten "Loosen" och "Tighten" samt pilmarkeringar för att visa riktning.
    Skapa konto
C
Kimiv Kimiv skrev:
Fattar inte hur det kan ha fastnat
Ser ut som metallringen på skivan fattas?

C cpalm skrev:
Ser ut som metallringen på skivan fattas?
Helt sant. Den har nog aldrig funnits.🙄

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.