5 452 läst ·
6 svar
5k läst
6 svar
Min induktionshäll protesterar
Så är äntligen allt på plats i det nya köket, i alla fall vitvarorna. Jag har upptäckt att jag inte kan använda hällen som avlastningsyta längre när jag kommer från affären och packar upp.
Den piper! Bip bip bip... Ljudet slutar så snart jag tar bort det som irriterade hällen. Minsta lilla pappersark som går någon cm in mot den gör att pipet sätter igång. Men grannens katt kunde sitta där utan att det pep
Jag blir vansinnig över alla dessa pipljud överallt. Kylen och mikron piper och nu oxå hällen. Det här var nog värst eftersom avlasningsytan behövs.
Har ni några tips om hur man kan undvika pipet? Jag hittar inget om detta i manualen. Hällen heter Husqvarna QHC7505.
Den piper! Bip bip bip... Ljudet slutar så snart jag tar bort det som irriterade hällen. Minsta lilla pappersark som går någon cm in mot den gör att pipet sätter igång. Men grannens katt kunde sitta där utan att det pep
Jag blir vansinnig över alla dessa pipljud överallt. Kylen och mikron piper och nu oxå hällen. Det här var nog värst eftersom avlasningsytan behövs.
Har ni några tips om hur man kan undvika pipet? Jag hittar inget om detta i manualen. Hällen heter Husqvarna QHC7505.
Ursäkta, kan inte låta bli att bryta mot trådetiken att följa frågan. Men detta har faktiskt redan Monty Python i sin film från 1983 belyst, "Meningen med livet", där man i sjukhusmiljön har en "ping-machin" som endast har det till uppgift. Så det positiva du har inte bara en "bip-machin" den kan användas som spis också. Ber om ursäkt igen och kan konstatera att Monty Pythongänget alltid har varit före sin tid.
Jamen, precis så var det! Efter att ha läst ditt tips igår gick jag hem och provade och det stämmer precis. Minsta lilla cm över touchkontrollerna så började pipet medan om jag la tidningen mitt på hällen så var det tyst.LindaW skrev:
Mysteriet/irritationen löst!
Tusen tack!
// Bi
Klicka här för att svara