22 240 läst ·
74 svar
22k läst
74 svar
Min gamla mamma har blivit pålurad 3 mobilabonnemang
Sida 1 av 5
Min gamla mamma har blivit pålurad 3 mobilabonnemang.
Alla har bindningstid 1,5 till 2 år från nu.
Hon har även dubbla bredbandsabonnemang, också det med samma bindningstid kvar.
Morsan är 88 år och lite virrig, dock ingen medicinsk diagnos. Men absolut tillräckligt virrig för att en säljare lätt ska lura på henne nåt. Hon hade naturligtvis ingen aning om sina trippla abonnemang, syrran och jag upptäckte efter en djupdykning i räkningarna.
Har man någon som helst chans att avbryta dom här abonnemangen?
Det är TRE, Telenor och Tele2, nån av dom måste såklart behållas.
Morsan är 88 år och lite virrig, dock ingen medicinsk diagnos. Men absolut tillräckligt virrig för att en säljare lätt ska lura på henne nåt. Hon hade naturligtvis ingen aning om sina trippla abonnemang, syrran och jag upptäckte efter en djupdykning i räkningarna.
Besserwisser
· östergötland
· 2 774 inlägg
Hur länge sedan?
Över telefonen eller påhoppad?
Över telefonen eller påhoppad?
Besserwisser
· östergötland
· 2 774 inlägg
Aa skit då brukar kunna säga upp under dom första två veckorna.
Men då hade jag åkt dit och levt rövare..
Men då hade jag åkt dit och levt rövare..
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 207 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 207 inlägg
Jag tycker att du ska kontakta en konsumentvägledare, se här: https://www.hallakonsument.se/kontakt/kontakta-oss/G Grundlös skrev:Min gamla mamma har blivit pålurad 3 mobilabonnemang.
Det finns regler om hur en försäljning får göras.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 627 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 627 inlägg
Se till att få till ett dokument där ni barn måste godkänna avtal. Ta upp det med Hallå Konsument. Länk har redan ni fått från en annan medlem på Byggahus.G Grundlös skrev:Min gamla mamma har blivit pålurad 3 mobilabonnemang.
Hjälper tyvärr inte. Även med GM så har man möjlighet att ta lån, teckna avtal m.m Behövs förvaltarskap i så fall.returen skrev:
När jag blir uppringd eller påhoppad utanför COOP av försäljare så säger jag alltid att " jag hade gärna lyssnat men tyvärr har jag förvaltare" , det får tyst på dem.
Finns det flera fysiska telefoner? Om det är rena abonnemang kan det funka att som förbannad anhörig ringa upp de man vill bli av med och vara lagom obekväm. Ev kan en fullmakt krävas för att företräda den anhöriga men som läget är låterdet som en framtidsfullmakt likväl behövs av andra skäl.
Om abonnemangen även har tillhörande telefon och är någon form av avbetalning så kan det likväl funka men under förutsättning att det i princip är oöppnade förpackningar
Om abonnemangen även har tillhörande telefon och är någon form av avbetalning så kan det likväl funka men under förutsättning att det i princip är oöppnade förpackningar
Nej inga andra fysiska telefoner tyvärr.M myrstack skrev:Finns det flera fysiska telefoner? Om det är rena abonnemang kan det funka att som förbannad anhörig ringa upp de man vill bli av med och vara lagom obekväm. Ev kan en fullmakt krävas för att företräda den anhöriga men som läget är låterdet som en framtidsfullmakt likväl behövs av andra skäl.