V Vilmap skrev:
Hej, har detsamma problem och inte första året... också fick eksem... nu köpte jag en bra mikroskop- då ni kan se att detta är levande... Anticimex- gör ingenting !!!
Syns det att krypen rör på sig när du filmar med mikroskopet?

V Vardagsrum skrev:
Jag utvecklade svåra eksem på grund av dessa små parasiter (jag är allergisk mot insektsbett). De är väldigt små – nästan omöjliga att fånga på kamera. Den sprider sig som mycket små torra svarta och bruna blad på golvet och fastnar även på fönster och scener i en transparent färg.
Detta är min forskning.

• Gilla
harley67
  • Laddar…
V Vilmap skrev:
Jag utvecklade svåra eksem på grund av dessa små parasiter (jag är allergisk mot insektsbett). De är väldigt små – nästan omöjliga att fånga på kamera. Den sprider sig som mycket små torra svarta och bruna blad på golvet och fastnar även på fönster och scener i en transparent färg.
Detta är min forskning.
Har fått hem dom jävla asen också o fått eksem. Men ingen tror på det o säger att man är störd o sinnes sjuk. Huset jag ärvde från farmor o farfar o som farfars far byggde är nu invaderat av det där vad det nu är för jävla äckel. Jag älskade mitt hus men nu vill ha jag bara fly därifrån. Är det verkligen så att ingen enda vet vad det är för något?

H harley67 skrev:
Har fått hem dom jävla asen också o fått eksem. Men ingen tror på det o säger att man är störd o sinnes sjuk. Huset jag ärvde från farmor o farfar o som farfars far byggde är nu invaderat av det där vad det nu är för jävla äckel. Jag älskade mitt hus men nu vill ha jag bara fly därifrån. Är det verkligen så att ingen enda vet vad det är för något?

Fy Fan För Asen!

• Okänd brun föremål mot grå bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Torkad getingkropp på vit yta.
    Skapa konto
  • En rödbrun kokong eller skalbagge på vit bakgrund.
    Skapa konto
Vilka små gynnare. Även om jag inte kan se alls vad det är du fångat i mikroskopiska.
Men, dessa kanske kan.

https://www.sef.nu/

V Vardagsrum skrev:
En fråga värd att upprepas.

H harley67 skrev:
V Vilmap skrev:
Detta är min forskning.
L lena sjöstrand1 skrev:
Jag har fått liknande - och Anticimex är inkopplade men de ser bara ludd och inga insekter - känns som om de tror att jag är inbillnings sjuk - de bad om bilder - de fick det och jag fick till svar att de inte så några djur och nu har de bett att jag ska fånga eller plocka ihop några och skicka med posten . Jag är helt invaderad av dessa
M Malmana skrev:
Jag har sett och samlat insekterna då vet jag att det är ingen sjukdom.
N Nina87a skrev:
Vi har med dessa små håriga kryp. De spinner liksom nya trådar som är lite smalare än ett hårstrå.
M Mateo skrev:
Så här ser de ut upp och ner. De är alltså 0.5 mm stora och de bits...
Ni och övriga intresserade kan prova att söka på ”Morgellons disease”. Ett tillstånd som föreslås bero på allt från parasitinfektion till vanföreställningar.

En tråd på Reddit som ger en uppsjö av förklaringar till en skribent som upplever liknande besvär: https://www.reddit.com/r/scabies/s/Kml1V4WKAn

En skärmbild från Instagram som visar något som till viss del liknar några av de bilder som postats i tråden. Jag använder inte Instagram så jag kan inte besöka profilen:

Närbild av hud med svarta och röda fibrer samt små larver, föreslagna som symtom på Morgellons sjukdom enligt text från Instagram-inlägg.
Skapa konto

H harley67 skrev:
Detsamma jag (fick lägenhet )och jag fick den problem tillsammans... nu bara tänker flytta...

resting_in_mold
hur gär det?
vad ska man göea och har ni botmedel?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.